Gå til innhold
Arkivverket

[#19245] Bygdebøker Strandebarm(Varaldsøy) og Jondalen


Gjest Linda Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Solvang

Er det noen som kan hjelpe med med hvor jeg kan få tak i bygdebøker fra Strandebarm(Varaldsøy) og Jondalen da jeg har mange slektninger derifra. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Det vanligste er å ta en telefon til vedkommende kommunde ved kulturkontoret. Strandebarm fikk jeg takk i via ett antikvariat mens Jondalsbøkerne kjøpte jeg via kulturkontoret i kommunen ganske nylig. (Se på sidene til Jondal kommune på nettet.)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aadne Tveit

På Hovedbiblioteket i Bergen har de ihvertfall eksemplarer til utlån, om det er interessant. Hvorvidt de sender til deg, vet jeg ikke.Spesielt Varaldsøyboka er svært bra, det ser ut som om den er langt mer presis enn noen av bøkene fra nabokommunene. Og det interessante med Varaldsøy er at det er svært lite ut- og innflytting derfra, får du tak i en tråd kan du ofte nøste deg langt tilbake.Selv har jeg svært mange forfedre fra Varaldsøy, sikkert mange hundre. Sannsynligheten for at du kan få noen anerekker av meg er derfor tilstede. Også i Jondal har jeg aner, og endel koblinger mellom kommunene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Solvang

Hei Aadne. jeg vil gjerne ha anetavlene dine så jeg kan se om jeg har noen av navnene i mine papirer. Du kan maile meg på bj-joh6@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Solvang

Hei Aadne. jeg vil gjerne ha anetavlene dine så jeg kan se om jeg har noen av navnene i mine papirer. Du kan maile meg bj-joh6@online.no Det ble en feil på den forrige,så prøv denne istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.