Gå til innhold
Arkivverket

[#19274] Maren Kjerstine Hansdatter fra Ramnes/Vivestad (f.1828)


Gjest Peter Sigrudson Lunga
 Del

Recommended Posts

Gjest Peter Sigrudson Lunga

Maren (f. 1828) gifta seg den 13. August 1850 i Stokke, Vestfold, med Anders Larsen (f. 1825). De bodde i 1865 på Tangen i Stokke. Anders Larsen var sønn av Lars Madsen og Else Andersdatter fra Glenne i Tjøme. Ved giftermålet opplyses Marens far til å være Hans Vivestad. Gården Vivestad ligger i Ramnes. Fra et sted har jeg fått navnet Hans Olsen Vivestad(f. 1793), sønn av Ole Haagensen Vivestad(f.1753), gift med Marie Olsdatter Revang(f. 1767). Navnene og familieforholdene bekreftes av folketellingen for 1801, men ikke forbindelsen til Maren. Er det noen som kan hjelpe meg videre?Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Det er mulig at du for lengst har løst dette - men likevel: Film NO 247 Ramnes 1841-1861 s.513 Konfirmert 1842 Maren Kirstine Hansdatter f.1828 - foreldre Hans Jensen og Else Frederichsdatter Vivestad.Film PF 41 Ramnes 1813-1841 s.155 nr.25 født 3004 1828. Blant fadderne:Lars Jensen Lønn og Jens Olsen Vivestad. Familien(e) er omtalt i: Ramnes bygdebok Bind II Annen del s.921 Mellom Vivestad. Maren Kirstine er der feilaktig oppført som Karen Kirstine f.1828,g.1850 sjømann Anders Hansen(!) Sundenestranda på Tjøme f.1825.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter Sigurdson Lunga

nei, sannelig. takk for hjelpen, jeg hadde ikke kommet videre overhodet før du slo til. Dette er bra. Dette har vært noe jeg har stått fast ved lenge.peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.