Gå til innhold
Arkivverket

[#19278] Djupvikboka


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Ser i flere bygdebøker at det blir henvist til Djupvikboka. Lurte på om noen vet hvor jeg kan få tak i denne ?, og om det er en 'god' kilde.? ( Er dette rette navet på boken ( bøkene )?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det kunne vært en fordel om du skrev hvilket område dette dreier seg om. Selv har jeg aner i Dypvik(Djupvik) i Åsen i Trøndelag(under noe som tidligere ble skrevet som Frostens prestegjeld). Det er vel ikke der du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Den siste bygdesoga det er henvist til denne boken er i Gjerstadsoga,utover det vet jeg ikke noe mer. Reiner med att det er en gammel bok, da den omhandler gamle slekter fra Gjerstad og Moland.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei Gjerstad har vel egen bygdebok eller den ligger under Haus, Gjør den ikke det. Mener at Gjerstad sokn går under Haus. Men jeg leter selv etter slekt med navn Djupvik. Jeg har en X tippoldemor med navn Ragnhild Larsdtr. Djupvik(1670-1729) gift 1678 med en Anders Hansson Tuft Åkre. Han tror jeg finnes i sogebøkene under Fusa Hålandsdalen og Strandvik? Men det skulle vært spennende å vite om det finnes bøker rundt Djupvik, hvor jeg kunne finne min Ragnhild. mvh Jan Owe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Eg veit ikkje kva slags Djupvik det er snakk om, men eg ser i alle fall at det er folk som misforstår kvarandre her. Der den eine snakkar om Gjerstad i Aust-Agder, snakkar den andre om Gjerstad i Hordaland.Om Ragnhild Larsdtr Djupvik: Ho bør vel vere frå Djupvik i Fusa og finnast under bygdebøkene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.