Gå til innhold
Arkivverket

[#19291] Når døde Christine Stadem i USA?


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med og finne ut når min tippoldefars søster Christine Stadem døde USA? Christine/Christianne ble født 19.09.1859 på Kristenbruket, Stadheim, Sunnylven. Hun emigrerte til USA (ukjent dato) Hun sendte ut testamente til sine slektninger i Norge den 08.08.1940Det jeg lurer på er når hun døde... Det var jo sannsynligvis kort tid etter, men hun kan jo selvfølgelig ha levd lenge!?Hun bodde i Seattle, der hennes 2 nevøer bodde (Hans og Sigurd Dahl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

En Christine Stadem døde i Seattle den 15. juni 1946, 84 år gammel. (Cert. no. 2684)Stemmer ikke helt med fødselsår, men vil tro at det er den rette.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Burde vel skrevet dette ista... Men jeg kom plutselig på at det hadde vært fint med en liten 'kildehenvisning' som da blir en link til siden du fant info. på. Er litt viktig dette, siden jeg skal lage slektshefte/slektsbok med bla. denne personen. Så det hadde vært fint hvis du kunne legge ut en link der du fant dødsdatoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg vet ikke om en link ville virke for deg uten abonnement hos Ancestry.com, men har kopiert det som står der. Håper det er greit nok.: Washington Death Index, 1940-1996 Viewing record 1 of 1 match for: Christine Stadem Global Search ResultsName Place of Death Date of Death Residence Age Gender SSN CertificateChristine Stadem Seattle 15 Jun 1946 84 F 2684Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Magnus -Her har du noe noe dokumentasjon om denne databasen hvor det også er medtatt en adresse hvor du kan bestille denne døds-attesten, om du så ønsker. Description: This database is an index to death records for the state of Washington for the years 1940-96. In addition to providing the name of the deceased, the index also provides the person's age, place and date of death, and sex. For those who died in 1960 or later, the person's place of residence is also given. For those who died in 1965 or later, their Social Security number is also given. The index was obtained from the Washington State Archives and was originally created by the Washington State Health Department. More years will be added to this database in the coming months.Extended Description:Prior to 1891, Washington had no legislative provision for the recording of births and deaths. However, some counties and cities did record births and deaths prior to 1891. These records have been microfilmed, and copies are available at the Washington State Archives. Between 1891 and 1907, birth and death registers were kept on the county level. The state legislature in 1891 made it the duty of all coroners, physicians, and midwives to report all births and deaths under their supervision. The filing of marriages with county officials has been required by law since the creation of Washington Territory in 1853. Post-1907 vital records in the state office of Vital Records in Olympia are not open to the public for research.Although not indexed, many birth and death records from 1891 through 1907 have been microfilmed by the Washington State Archives. Given the county of occurrence, the archives staff will search the records for a fee.The mandatory recording of births and deaths on a state level began 1 July 1907 and marriage and divorce records on 1 January 1968. To obtain post-1907 vital records, specific information is required to initiate a search. For death records, the following is needed: (1) name at time of death, (2) spouse of the deceased, and (3) date and place of death. State records can be obtained by writing: Vital Records, P.O. Box 9709, ET-11, Olympia, Washington 98504-9709. Taken from Washington, Ancestry's Red Book by Dwight A. Radford, edited by Alice Eichholz. (Salt Lake City, UT: Ancestry Incorporated, 1992).Source Information: Ancestry.com. Washington Death Index, 1940-96 [database online]. Provo, UT: Ancestry.com, 2002. Original data: Index created by: Washington State Department of Health. Microfilmed copy of index obtained from: Washington State Archives.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.