Gå til innhold
Arkivverket

[#19309] Stener Kittilson Hofshusjord


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Stener har også brukt navnet Hofshusjord, som er gårds navnet i Tinn i Telemark der han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Om du skal ha håp om hjelp, bør du i det minste si noe om når han levde, og gjerne alt annet du måtte vite også! Er det forfedre eller etterkommere du er på jakt etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Beklager men denne tilhører tema 'Os i Hordaland', med en feil ble den eget tema. Uansett personen jeg søker er født på Tinn i Telemark på denne gåden Hofshusjord (Hvilket navn), Og bodde her en tid etter hans far døde? tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Finner ikke gården i 1801-tellingen i Tinn, men den er på plass i 1865. Ligger i Attrå. Ring biblioteket på Rjukan, Tinn. De er veldig behjelpelige og har bygdeboka Tinnsoga liggende. Kan være at det er noen informasjon der. Men jeg tror at muligheten også kan være at han kommer fra ei nabogrend.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.