Gå til innhold
Arkivverket

[#19313] Sæthre- Bergen


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Og her finner du vel Jacob Sætre som ungkar i 1875. Lenke Og da er det nok hans tilkommende hustru som han forsørger , Gjertrud Thorsdatter Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror at den Martha Johnesdatter som befinner seg sammen med Gjertrud i 1865 , 45 år gammel enke , er hennes mor.En Gjertrud Thorsdatter ble døpt 30.08.1857 i Eid, Fjellberg med foreldre Thor Andersen og Martha Johnsdatter.Om du kan få noen til å sjekke ekteskap i Eid,Fjellberg 1875-1879 vil du nok finne ekteskapet mellom Jacob og Gjertrud. Mvh. Rune T. M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Jeg har funnet opplysninger om vielsen til Leonora Sæthre som viser at faren likevel ikke var Jakob Sæthre, men tømmermann Lyder Anton Sæthre. Leonora Astræa Sæthre f. 7.1.1902 i Bergen giftet seg 14.2.1925 hos byfogden i Stavanger med Knut Andreas Hanssen f. 27.11.1899 i Kristiania. Kan noen hjelpe med opplysninger om slekten til Leonora Astræa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Jeg tror det kan være rette familie. Har noen tilgang på dåpsregisteret da Leonora Astræa ble døpt i 1902 for å sjekke opplysningene om foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Leonora Astrea, datter av Tømmermand Lyder Anton Sætre, Dokken 1, født 1863, og Anna Marie Olsen, født 1872, ble født 7. januar 1902, hjemmedøpt 22.januar 1902, med stadfestelse av dåpen i Johanneskirken 23.mars samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi finner døpt fem barn i Bergen, og Leonora Astrea var den yngste av disse. Vi finner ikke familien i Bergen ved folketellingen i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.