Gå til innhold
Arkivverket

[#19325] Alf Lorns Auensen, født 7 juni 1908 i Oslo


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Tue, 13 Jan 2004 17:11:20 EST, in , Ern633@cs.com wrote:Is a Birth Cert. required for a child born in Oslo in 1908? My brother, Alf Lorns Auensen, was born June 7 1908 in Oslo. I have tried many sources to find his B.C. to no avail. Perhaps it was voluntary to register? My reasoning about this is the marriage of my parents who were married March 1 1908 and Alf was born June 7 and myparents didn't register his birth out of shame?I am only guessing the reason. Alf could never get his own Cert. He is now 95 years old and is in a Nursing Home. I would sure like to get this for him.Can you help me?Ernest Olaf Auensen 633 Harrison Ave Buffalo NY 14223ERN633@cs.com Member of the Norway ListKan noe hjelpe vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Med litt hell kunne vi funnet ham på 'noen' minutter om foreldrenes navn var kjent (jo flere opplysninger jo bedre, men navn er egentlig nok). Hvis ikke, får man heller gjøre som Nina foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Bare føye til at dersom han er døpt f.eks. i Vår Frelser må man benytte Ninas fremgangsmåte. (Bøkene ligger i kirken og er ikke filmet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg har ikke peiling.Jeg har kun fått en henvendelse og regner med at noen kan hjelpe bedre enn meg i dette tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg har fått noen tilleggsopplysninger fra Ernest.Hans mor skal være Josephine Nikoline Thomasine Spilkevik (Spjekavik?) gift 'in Kampen Parish March 1 1908 in Oslo'han har også 'checked in Christiansand (fathers hometown) and Alesund (mothers Hometown) with no results'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

01.03.1908 i Kampen kirke viet handelsbetjent, Asker Ole Tobias Auensen og tjenestepike Josefine Nikoline Thomasine Spilkevik. Han var født i Oddernes 1881, konfirmert der 1885. hun i Ålseund 1888. konfirmert der 1902. Fedre var Anton Anders Olsen (urmaker) og stenarbeider Lars Spilkevik. (Kampen Mini I 9 1899-1911 7/13 f.221 no.9). Jeg har en mistanke om at Anton er feilskriving for Auen, det er en Auen Olsen ved FT 1900 i passende alder på Haslevold, Augland i Oddernes som er urmaker.Døpte i Kampen kirke er bare filmet til november 1905, hvilket skulle tilsi at Alf Lorns Auensen med all sannsynlighet finnes i kirkebok stadig oppbevart her. (Han ble ikke døpt ved Fødselstiftelsen). Fødselsattest skal altså trolig kunne rekvireres fra Kampen kirke.(Kirkeboken kan selvsagt være innlevert til RA, men jeg emner å ha vært borte i dette før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.