Gå til innhold
Arkivverket

[#19328] Utvandrere fra til Amerika fra Vågsøy, Sogn og Fjordane


Gjest Øystein Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lien

Jeg har via internett fått kontakt med Ted Pederson i USA. Han er interessert i å finne ut mer om sine norske aner og jeg har lovet å hjelpe han. Utgangspunktet er følgende:(Utklipp fra mail fra Ted)Thank you very much for your offer to do some research on my relatives.First I have to do some research here.My Mother and some of us put a little family history book together last year. There are some relatives on both sides of the family from Norway but I've tried looking up their birthplaces on maps and had no luck finding the towns with exact spelling.Most of these people died many years ago.I got a phone number from my mother tonight of a older lady in Chicago who was married to my Grandpa's nephew. I will call her and get more information if I can. His name was Sigvald Jacobson, Born in Norway and came here when he was eighteen years old.His Grandpa was Peder Paulsen Vedvik born in Kola, He married Anne Steffensdtr. Refvik,they lived on her parents farm so they used the last name of Refvik, is the information we have

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lien

Slik jeg forstår det var var var Peder Paulsen Vedvik og Anne Steffensdatter gift. Siden de før de dro til emigrerte bodde på gården Refvik kalte de seg også dette. Peders nevø Sivald Jacobsen flyttet også til Amerika og han holdt kontakten med Peder og Anne.Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Tok en titt på 1930-Sencus, og ser at det bor en Sigvald Jacobsen i Chicago City, Cook Co., IL. Hans alder har de uteglemt, men han immigrerte i 1927. Han er ugift, 'Lodger' og 'Laborer'. Adressen klarer jeg ikke å lese. (ED 1905, Page 16b.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.