Gå til innhold
Arkivverket

[#19337] Hjelp til å finne slekt i Amerika


Gjest Lisbeth M. Meistrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth M. Meistrand

Trenger litt hjelp videre til å finne min grandonkel Harald Hansen, som emigrerte til Amerika i 1907. Han bodde først hos slektninger i Chicago. Vet at han giftet seg og fikk barn, og at han levde iallfall til 1950. Vil søke å finne hans etterkommere. Harald Hansen var født i Drammen 7 mai 1890, sønn av Axel Hagbart og Karoline Hansen.I Chicago losjerte han hos sin kusine i 121 Central Avenue i 1907. Trenger hjelp til å finne han i folketellinga i USA for 1910. Det finnes en Harald Hansen i den tellinga bosatt i Cook county,Chicago 20 år gammel. Kan det være samme mann? Hvordan kommer jeg videre her for å verifisere om det er rett mann. Er ny på internett, og vet ikke hvordan jeg skal komme inn å få sjekket ut av dette. Er det noen som kan hjelpe meg, så ta kontakt. Vil så gjerne finne ut av slekta i Amerika i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg merket meg også denne karen, Hans. I 1920 bor han hos en Anette Haagensen og er innført som hennes nevø. Sier det navnet deg noe, Lisbeth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei.Jeg våger og blande meg inn og spør når denne Anette Haagensen er født og hvor, kommer det frem av 1930 tellingen?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Jorunn-Tellingen opplyser bare om fødeland, ikke sted. Hun er født i Norge av norske foreldre ca. 1874, immigrerte 1901, er enke og har en datter Rose (ell. Rise?) på 19 boende hos seg.Du finner henne kanskje på en av emigrant-databasene?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Her kan du se han i protokollen over utvandrede fra Oslo. Dette kan du finne her hos Digitalarkivet: LenkeDet står i den andre protokollen over emigranter fra Oslo at han skulle reise for å få bedre fortjeneste. Han jobbet som smed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Tror 99% sikkert at jeg fant denne Anette Haagensen som emigrerer til Minnesota i 1901 fra Oslo. Hun er 28 år da og kommer fra skjeberg. Har også med seg en jente som er 11 mnd gammel: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=emikra1&variabel=0&postnr=139163&fulle=true&spraak=n>LenkeDen samme i folketellingen 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.