Gå til innhold
Arkivverket

[#19346] Forfedre Martinus Monsen, død ca 1893, Lindås


Gjest Beate E. Olsen
 Del

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er to mulige kanidater i Lindås : 1. Martinus f. 21/7-1843, døpt 23/7-1843 - litt gammel kanskje?Far : Mons Olsen Mor : Ingebor Larsdtr2. Martinus f. 30/9-1845, døpt 5/10-1845Far : Monsen Mor : Olea SalmonsdtrBegge fant jeg på FS, kopi fra kirkebok i Lindås.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er hun ihvertfall gift oppigjen in 1900, kanskje barna av første ekteskap kan gi noen ider med hensyn til bestemødres navn?Lenkemvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Uffda, jeg leser visst ikke ordentlig hva jeg skriver!Her er noen flere idéer :En Martinus i Lindås 2 år i 1865 :[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61263&variabel=0&postnr=1728&fulle=true&spraak=n>LenkeEn Martinus i Manger 2 år i 1865 :LenkeElevina i FT 1865, men henne har du vel funnet :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Martinus er født på Smørdal i Lindås i 1850 av foreldre Mons Johannessen Haukås 1810-1893 og Brita Kristine Steffensdatter Skotsund, 1815-1896, de ble viet 1838. De første årene etter de ble gift arbeidet de som tjenestefolk på Skotsund, deretter var de på Innluro og i 1847 var de pakterfolk på Titland, Lindås og i 1848 fikk Mons og Brita skjøte på Smørdal bruk 4. Ellevine var fra Øvre Skodvin. Hun ble gift 2. i 1895 med Bernt Olai Olsen Kalnes (Kallneset i Radøy) Martinus og Ellevine hadde disse barn: Matilde f.1882, Maria Elida f.1889. Opplysningene hentet fra Bygdebok for Lindås, Lygra og Hundvin sokner, av Olav Ones.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.