Gå til innhold
Arkivverket

[#19355] Trenger hjelp med Lars Johannessen i Holt


Gjest maybritt engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest maybritt engebrigtsen

Trenger hjelp med å finne Lars ( hadde et mellom navn tror det var Martinius )johannessen ,gift med Gunnhild ( Marie)Olsdr. Finner ingen ting på Lars når jeg søker.... Det eneste jeg vet er at han døde i begynnelsen av 60 årene og at han var veiarbeider og at han bodde i tvedestrand da han døde.Mangler også dødsdata til Gunnhild. mvh.MB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hvordan skal man kunne finne en Lars Johannessen som døde i begynnelsen av 60 årene? og var gift med en Gunnhild M. Olsdt.Jeg er helt sikker på at du vet mere enn det. Hvor gammel var han og kona f.eks. Det vil jo kunne fortelle noe om når han var født. Jeg antar at dødsfallet skjedde rundt 1960 og ikke 1860? Han kan jo være født etter 1900, og da finner du han ikke i FT.Finner ingen med fornavn/etternavn Johannes i Holt. Men fant dette i Tveestrand Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

ligger isamme grav som sine foreldre) så jeg kan ikke huske hva som sto der lenger. Lars Johannessen han døde i Tvedestrand men ble gravlagt på Holt ca. 1963/64 tror jeg. Hvet han hadde en søster som bodde i Gjerstad hun het Laura han hadde også muliges en bror. jeg finner i 1900 Tellingen Lars % anne% Johannesen som er født 1886 foreldre - Petrea Larsdr.f.1852 Sannikdal gift med Johannes Johannessen f.1852, de giftet seg 25.12. 1876. de står oppført med et barn Johanne som er født i 1873, ( detkan da ikke stemme) .Det er før foreldrene giftet seg?, og 14 år før neste barn. Men ellers så kan det kanskje stemme. der er heller ikke oppført noen Laura ?Det hadde vært artig å finne fødseldata, konf,gifemål og død til lars ?! men jeg må kanskje lete i kirkebøkene etter det .mvh MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Det virker for meg som om det beste du kan gjøre er å bla gjennom to årganger Tvedestrandsposten for å finne dødsannonsen, og dermed alderen på Lars. Da ser du også om han døde før eller etter Gunhild. Du kan sikkert få fjernlånt en film til et sted i nærheten av deg. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Prøv med en telefon til Folkeregisteret i Tvedestrand/Holt Det er vel ikke så alt for mange med det navnet som døde i dette tidsrommetEllers er jo Kirkegårdskontoret et sted å lete, de har muligens gravmapper over de forskjellige gravene.Der skal det stå når vedkommende var født og døde Kanskje Gunhild står der ogsåMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.