Gå til innhold
Arkivverket

[#19361] Ancestry.com


Gjest Knut Olav Hoset
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Olav Hoset

Hei, jeg vil gjerne høre andres erfaringer med Ancestry.com. Er det særlig lurt å betale for å komme inn i arkivene deres? Får man noe valuta for pengene, så å si? Eller er det noen som er villig til å ta på seg et søk for meg? Jeg leter nemlig etter to personer: Lars Rasmussen Hoset, f. 26. juni 1878, reiste til USA fra Kristiansund i 1903 og er etter det forsvunnet. Den andre er Ole Iversen Bjørshol, f. 31. mars 1853. Han utvandret til Amerika i 1881. Han skal etter sigende ha vært gift, og hatt to sønner og en datter. Et brev fra ham til min bestefar i 1923, røper at han da bodde i English i Lakewood, Washington, USA. I brevet forteller han at 'guttene er flyttet inn til byen'. Takker for all hjelp! Knut Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Du kan godt søke i basen uten å betale noe som helst, det er helt fritt for alle. Du kan bli bedt om å registrere deg men det er også gratis.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Tja - du har da funnet dert samme som meg!!Fant din beskjed der på Ole J. Bjorshol på Ancestry.com! (Beklager; forsøkte å legge inn lenke men det funket ikke denne gangen)Har sett litt - så langt er den SSDI'n det eneste. Har konsentrert meg om Ole p.g.a. brevet, men så langt negativt både på 1920 og -30.Har søkt på forskjellige navnemuligheter men gir ikke opp enda.Til spørsmålet om du får valuta for pengene: Ja - men ikke om dette er det eneste søket ditt og du får hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Av og til kan det være grit å bruke menneskelige ressurser. I et par tilfeller har jeg lykkes hos holly@vesterheim.org Vesterheim Genealogical Center, Madison, WI. De har bl.a. et stort arkiv med gravferds- meldinger (obituaries.) Men det var ikke dette du spurte om. En skal ikke la noen mulighet ligge åpen. Hilsen Helge Hålåsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Knut Olav-Jeg sitter og ser på en Ole i 1910-Census som godt kan være den Ole Iversen Bjørshol du søker.(Series: T624 - Roll: 1668 - Port 2 - Page 250B)Snohomish Co., Wash. - Everett City, Rockefeller Ave 1814.Ole Iverson 57, født i Norge av norske foreldre, har vært gift i 20 år, imm. 1881, am. statsb., jobber som 'carpenter'.'Wife' Gunda 53, f. i Norge av norske for. (imm. år ikke innført). Har født 4 barn, hvorav 2 er døde.Sønner: Ingvald 13 og Olaf 11. Disse to er født i Wisconsin.Ellers, så har de to leieboere som jobber på et sagbruk; Ole Oxsnes 23 og Hans Sether 35. Begge f. i Norge og imm. 1909.Jeg har dessverre ikke klart å finne denne familien i senere tellinger.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Hoset

Tusen hjertelig takk for hjelpen! Jeg fikk nettopp også hjelp fra Washington- med bilde av den rette siden i protokollen, både i 1910 og 1920 tellinga. Det kan ikke være tvil om at dette er rett familie, og det er den samme familien som du har funnet! (Hvor i verden får man bedre hjelp og støtte enn blant alle slektsforskerne på nettet?) Knut Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.