Gå til innhold
Arkivverket

[#19369] Peder Arntsen Frøset oppslag bygdebok Støren


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Jeg lånte bygdebøkene fra Støren for en tid tilbake, men fikk ikke med meg alt. Kan noen være så snill og fortelle meg hva som står om Peder Arntsen Frøset i Støren BB bind 1 side 127, Peder er barn III c. Jeg kjenner ikke til foreldre og søsken. MVH Anne Sagflaat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirik Bogen

Fra bygdebok for Støren, bind I, side 127:Foreldrene til Peder Arntsen Frøset var Arnt Olsen Folstad, født 1638 og død 1718. Bonde på Folstad. Gift visstnok med Marit Pedersdatter, født 1646 og død 1725. Barn: III a-c:III a: Eli Arntsdatter Folstad, født ca. 1672 og død 1756, 74 år. Gift 1700 med Esten Andersen Kjelstad. Bondefolk i Horg. III b: Ole Arntsen Folstad, født 1675 og død 1764. Flyttet til Hage i Horg. Gift med Ingeborg Hage, født 1668 og død 1755. III c: Peder Arntsen Folstad, født 1681 og død 1737. Leilending på Frøset, bonde på Soknes. Gift 1715 med Marit Pedersdatter Soknes (han skrev seg da Frøset). III d: Jens Arntsen Folstad, født 1689 og død 1759. Bonde på Folstad. Gift 1717 med Marit Henriksdatter Tilset, født 1698 og død 1767. Barn: IV a-j.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.