Gå til innhold
Arkivverket

[#19373] Hjelp til å finne slekt i Amerika


Gjest Lisbeth Meistrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Meistrand

Hei, og takk for svar: Hans, Arne og Kai!Har funnet Harald Hansen ankommet Ellis Island, og derfra til Chicago, men der stopper alle spor. Via kontakter fant jeg en Harold Hansen i Cook county i 1910 tellinga. Denne karen var fra Norge, 20 år gammel og oppgitt å være arbeider av yrke. Disse opplysningene finnes visstnok i folketellinga 1910,Illinois,30 WD Chicago,series:T624,roll 276,port 2, page 77A. Tror han kan være rett person. Men hvordan komme videre? Denne Harold Hansen, brannsjef i St.Paul, var oppført som single, men ”min” Harald var gift og hadde barn. Er i besittelse av hans brudebilde, men kjenner ikke navnet til hans kone. Dessverre sier ikke Anette Haagensen meg noe, iallfall var han ikke hennes nevø. Eventuelt kan hun være hans kones slektning, men ingen slekt jeg kjenner til. Dette ser ut til å bli en ”nøtt” å løse. Er fødselsår og fødested nevnt i 1930-tellinga? Hvordan finne ut av eventuelt personnr.(social sequrity number.) Håper på flere svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du har laget en ny tråd. Det er mange Harald/Harold Hansen med ca. riktig alder men får bare opp han i St.Paul med immigrasjonsår 1907. Du har brudebilde.Hva står det på bildet/ev. baksiden? Fotograf og sted? Han MÅ jo ikke være gift før 1930.Og,hvordan vet du at han hadde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Den du viser til i 1910-tellingen er registrert som Harold Hansen, immigrert i 1910 - og er vel da uaktuell.Regner med at den du søker er den 16 år gamle smeden Harald Hansen fra Drammen som skal til Chicago og ankommer Ellis 14 mars 1907. Ifølge manifestet får jeg det til at han skal til sin fetter Mr. Andrew Brecke (ell. noe lignende) med adr. 121 Center (?) Ave, Chicago ILL. Dette kan du gå inn og se på selv. Sier så navnet Anders eller Andreas Brekke deg noe? Jeg tror ikke vi skal avskrive helt den som Hans fant.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.