Gå til innhold
Arkivverket

[#19377] Krognes / Krognæs / Kråknes


Gjest Marius Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Larsen

HeiJeg søker ettter min tipptippoldefar Niels Krognes.Han døde i Rønvik i Rødøy 28.09.1864 - 82 år gammel. Han må dermed være født omrking 1782. Han har fått et uekte barn, Christine Petrine Mortine i Rødøy med Jakobi Jacobsdatter. Ved hennes dåp er enkemann Niels Krognes oppgitt som far. Niels er også oppgitt som far når datteren Christine gifter seg med Lars Olsen Hage fra Fusa. Ved konfirmasjonen til datteren er Niels omtalt som omstreiferSpørsmålet er:Er det noen som vet noe om denne Niels, eller kanskje har noe generelt om slekten Krognes fra Rissa i Sør-Trøndelag.Vet at Niels-navnet går igjen i denne slekta. Finner blant annet en Jacob Nielsen Krognes i Trondheim i 1801. Ettersom han var enkemann har han mest sannsynlig vært gift i Trøndelag før han reiste nordover.Er det noen med Krognes-info der ute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jacobia K. Jacobsdatter var født i 1804 i Melfjord, Rødøy, gift med Nils Krognes. Datteren var Christine Nilsdatter, født 27.2.1848 i Kila i Rødøy og gift med Lars Olsen fra Hage, Tysnes, Hordaland. Hvis du gir meg din mail-adresse så kan jeg sende deg det jeg har. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Ja takk,Min epost er:mariula@broadpark.noHar du noe om denne Niels sitt opphav også.Jeg kan svare med det jeg har, hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.