Gå til innhold
Arkivverket

[#19382] Hjelp til å finne slekt i Amerika


Gjest Lisbeth Meistrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Meistrand

Hei igjen! Først til deg, Hans. Dessverre står verken navnet på fotografen eller noen navn bakpå brudebildet. Etter Harald Hansens utseende på bildet å dømme, er han ikke en mann på 40 år, så han må ha giftet seg før 1930. Ang.barn, vet jeg dette fra hans bror, min farfar. Harald hadde også 1 søster Hedvig, bosatt i Solon Springs Wisconsin. Hun hadde kun 1 sønn som døde ugift og hadde ingen etterkommere. Har et bilde av Harald på besøk hos søsteren Hedvig ca.1950, så han må være død etter den tiden.Til deg, Arne. Det er helt riktig Harald du har kommet fram til. Anders Brekke (Andrew Brecke) var g.m.Haralds kusine Anna Karine f.Torgersen.Han bodde hos de i 1907, men var ikke der i folketellinga i 1910, etter dette vet jeg ikke mer om hvor han oppholdt seg. Derfor var den Harold Hansen i Cook county i 1910 tellinga av interesse. Jeg mente ikke at han var emigrert i 1910, 1907 er det riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ifølge tellingen i 1910, så har den Harald Hansen du referer til (roll 276, port 2, 77A) immigrert i 1910, og ikke i 1907. Derfor var det jeg mente at han er uaktuell.Etter lang tids søk har jeg funnet en 'kandidat' i New York.1930-Census - Township Graniteville (?) - Richmond Co. - New York - Marianne Sreet 42.Harold Hansen, 40, gift 35 år gammel, født i Norge av norske foreldre, imm. 1907, am. statsb., yrke vanskelig å lese, men trolig '......engineer, school bldg'. Han leier sin leilighet for $55.Kona Borghild, 40, gift 35 år gammel, f. i Norge av norske for., imm. 1913, ikke am. statsb., uten arbeid.Sønn Harvey 2, f. i New York.(Census Place: Richmond, Richmond, N.Y. Roll T 626 - 1616. - Page 1 B. - ED 86. - Image 0306.Ifølge Social Security Death Index så døde en Borghild Hansen i mai 1974. Dette _kan_ være Harolds kone, men er usikkert. Hun var født 8. sept. 1889 og siste oppholdssted var 12302 Schenectady, Schenectady, NY. SSN: 110-30-1764.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Bravo Arne, hadde ikke tid før nå sent i kveld men kom til samme person etter å ha sjaltet ut alle Harald/Harold Hansen/Hanson , det var bare før nevnte i St. Paul og denne her i NY. Ja, vel, men han giftet seg godt voksen i alle fall.Hvor er rakker'n i 1920? Finner en annen i NY i 1920 men han kom ikke i 1907. Tror dette ble en ren innertier Arne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Meistrand

Som ny på nettet har jeg tydeligvis mye å lære, takk til deg Tor for info.Flott jobbet, Arne! Her ser det ut til at det er noe å ta fatt i. Går ut fra at Utvandrermuseet har kirkebøker på film for Richmond, så jeg får sjekket ut av dette. Det blir spennende!Har ikke lyst til å slippe taket i Brannmannen din, Hans. Må også sjekke det videre ut. 1920 er jo litt av et mysterium. Men han må jo ha vært i USA! Han kom iallfall ikke tilbake til Norge. Vil allikevel antyde at brudeparet virker yngre enn 35 år på bildet. Men hvis det ikke finnes flere Harald Hansen som emigrerte i 1907, er vel de resterende eliminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Den brannmannen i South St. Paul var også der i 1920.Hvis din Harald ikke hadde et fornavn til så er de med rene Harold/Harald imigrert i 1907 sjekket. Skal sjekke om kirkebokfilm fra Richmond Co. om den finnes her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Husk at Harald/Harold som ungkar kan ha bodd hos en annen familie i 1920, (noe som var helt vanlig) og er dermed ikke indeksert. Han blir da nærmest umulig å lokalisere. Håper dette løser seg Lisbeth, og gi gjerne et ord når du har sjekket det ut. Lykke til.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth meistrand

Hei Arne! jeg blir selvsagt kjempeglad om du kan finne ut om den filmen finnes her i landet.Til deg, Arne, du får selvsagt høre om dette blir Bingo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.