Gå til innhold
Arkivverket

[#19384] Ny prinsesse og navn


Gjest Mona Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Karlsen

Kunne godt tenke meg å høre om noen har noen reaksjon på et navn som Sonja Olava. Dette vil støtte både det nye og det tradisjonelle og sikkert skape endel reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

For å ta i bruk den gamle norske oppkallingstradisjonen (den folkelige) kunne ho heite Sonja Håkonsdatter. - Men ho er vel ikkje vanlig folk -Eg er republikanar, så eg bryr meg ikkje så mye. Men Sonja Olava synes eg hørtes tungt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Sonja Olava er da jevngodt med barnemishandling. Men du spøker vel, går jeg ut ifra. Uansett navnet er valgt for lenge siden, og det er da egentlig litt utidig å mase offentlig om hva andres barn skal hete eller ikke hete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Aftenposten i dag stopper på Ole Christian Olsen Høiby f 1865 og Elen Serine Bjørnsdatter Høiby f 1870 (når det gjelder trønder-greina).I folketellingen 1875 er Elen Serine på Høybygjerdet, født 1870 Malvik. Foreldre er: Ellen Jonsdtr f 1837 Malvik og Bjørn Eriksen f 1838 Malvik. Der er også mor til Bjørn, Randi Petersdtr f 1806 i Hegra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

PS - Svar til Per Helge: Nei!! :) Ein president ville forhåpentligvis ha voksne barn, som hadde fått vokse opp utan paparazzi-fotografar i buskane. Som du kanskje skjønner er eg imot barnemishandling.- Men elvane her på skolen engasjerte seg veldig. Noen hadde håp om at navnet skulle blitt Diana -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.