Gå til innhold
Arkivverket

[#19389] Petra Kristine Lindstrøm - kom hun fra Sandefjord?


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Tanum 1866-1920 143572D4 54320 SCB-kod: 143572 SD-suffix: D4 Kön: M Födelsedatum: 1827-10-28 Dödsdatum: 1915-05-08 Titel: jordbr.arb Förnamn: Emanuel Efternamn: Lindström Adress: Hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Nei Torgeir, så vidt jeg vet så er det ingen slektskap til Schiørn i Skedsmo. Men det er sannsynlig at begge etternavn har samme opprinnelse (Sjøren/Skjøren) i Sarpsborg (tidligere Tune. Hvis noen har innspill på dette tar jeg gjerne i mot tips. email bskjoren(alfakrøll)gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Jon Helgesen Schiørn (1718-1795) kom fra Vestre Skjøren i Tune. Han ble gift med Marte Olsd. Sørum (1728-1794) fra Gjerdrum. Sønnen Hans Jonsen Schiørn (1755-1825) ble gift med Dorthe Poulsd. Tomt. Kvartermester Hans Jonsen Schiørn ble en slags stamfar for slekta som er på garden den dag i dag.Kilder: Ulf Grøndahl/Tune gårdshistorie/I; Halvor Haavelmo: Skedsmo bygdehist.II.(Det er en stund siden jeg var borti dette stoffet.)Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.