Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars Løkkebø

[#19394] Sorenskriver Rock

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Er på jakt etter info om sorenskriver Christian Cristoffersson Rock. Han ble sorenskriver/skriver i Telemark i 1662. Men ble fradømt embetet i 1683. Han skal være født rundt 1630 og døde i Seljord i Telemark i 1708. Men jeg er på leit etter hans forfedre og opprinnelse. Det samme i forhold til hans kone, Adele Tykjesdatter (Edel Tykesdatter) født ca. 1645, død i Seljord 1708.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Rostrup

Fra en nyhetsgruppe sakset jeg følgende for et par år siden, som svar på et spørsmål om Christian Christofferson Rock, sorenskriver i Seljord på begynnelsen av 1700 tallet: 'I medlemsbladet til Grenland Ættehistorielag (Nr 11 fra 1984) er det skrevet en artikkel om Rocke-Rova, slekta til sorenskriveren. Artikkelen er på 6 sider (med anetavle).' http://www.grenlandslekt.no/aettogannet.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi C. Huitfeldt

For å begynne et sted... fant jeg dette giftemålet på FS:Christian Christophersen ROCH og Adele Tygesdatter gift 24 Feb 1664. Seljord, Telemark.Så finner jeg en datter HILLEBORG CHRISTIANSDATTER f 4 apr 1865. Skjord, Telemark (skal vel være Seljord..?) gm Jørgen Gunlekson Juve den 8 jan 1711, Seljord, Telmeark (Hilleborg død 8 jan 1711, Seljord, Telemark.)Denne Hilleborg ligger i en 'Ancestral file' med kobling til foreldrene. Der fremkommer:Christian Christopherson Roch f 1631, Jutland, Danmark, død 23 jan 1708, Seljord, Telemark. Hans far er oppført som CHRISTOPHER ROCH, JUTLANDER.Ser ut som du skal til Danmark for å lete videre!Heidi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk for tipsene. Da vet jeg litt mer.Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løkkebø

Tar gjerne i mot flere tips også, spesielt hvis det er noen som er gode på Danmark.Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive