Gå til innhold
Arkivverket

[#19395] Christiansen og frue, - Balberg Turisthotel, (gml. Fåberg).


Gjest Jens Holst
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Holst

Jeg etterlyser stadig Christiansens, som drev stedet. Han, CC, er f. i Trøgstad 15.11.1872, foreldre Johan Christiansen Gutu, og Bolette Andreasdtr. Christiansens hustru, Agnes Jonette f. Amundsen i Tromsø, 01.06.1874. De drev i mange år Balberg Turisthotel, n.f. Lillehammer, frem til 1937. Fruen var en av de første 'kvindelige automobilførere' i distriktet og vakte oppsikt. Men i 1937 ble det konkurs. Hva så - hvor ble de av ? Mon de fikk arbeide i bransjen i samme distrikt, evt. i hovedstaden, - i sin tid var C.C. restauratør i Studentersamfundet. Spørsmålet er: når og hvor døde de og ble be- gravet ?? Alle tips og leads er velkomne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg har gått gjennom Fåberg og Lillehammer Bind 5, det har sikkert du også? Finner ikke noe mere enne det du har. Jeg anbefaler deg å kontakte Opplandsarkivet Maihaugen Richard Fauskerud han er ekspert på Fåberg. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Holst

Vedr. Christian Christiansen - tilleggs-info : han hadde 2 eldre søsken, Caroline og Andreas, samt 3 yngre: Jens, Oline og Bernt. Hilsen J.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.