Gå til innhold
Arkivverket

[#19400] Alfred Ragnvaldsen på Eiker


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Alfred blir født 18 nov 1883 på Eiker. Far er Ragnvald Pedersen fra Modum født 1858. Mor er Kirstine Nilsdatter Hole født 1857 ,Eiker. De gifter seg i 1886.Det står da at han har vært gift før.Han jobber på jerbanen og bor i Kristiania.Jeg har ikke funnet ut hva som skjer videre, men jeg har trodd hun reiste til Amerika, men plutselig nå fant jeg både mann og barn.Kjenner noen til denne familien ?... Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Tusen takk for at du fant de på FT 1900 . nÅ VET JEG AT DE BODDE I Oslo. Det jeg mente var at jeg kom over de opplysningene i Eiker Kirkebok. Jeg har alltid hørt at Kirstine reiste til Amerika bare 16 år gammel. Kanskje hun aldri reiste?Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Nei, hvem vet. Får jeg anbefale thermos, matpakke og en fabelaktig dag på Oslo byarkiv? - Der vil du med letthet kunne følge familiens videre lagnad !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Burde jeg låne noen kirkebøker på biblioteket? Det er så sjelden jeg har anledning til å reise til Oslo. Vet noen hvilke kirke jeg skulle ta for meg? Hvor ligger Borgata? De kan ha fått fler barn og konfirmasjon burde vel være aktuelt. Mange takk for all ivrig deltagelse .....bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.