Gå til innhold
Arkivverket

[#19407] Beisfjord, Ofoten


Gjest Marius Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Taraldsvik

Jeg har selv tipp-oldeforeldre fra Beisfjord i Hans Johansen og Ingeborg Marie Eliasdatter. Har mye etterslekt av disse i Beisfjord, men mangler mye.Ta kontakt så kan vi sikkert utfylle hverandre og kanskje finne felles krysningspunkter! hans-petter@teleavisen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørn Gundersen

Er det noen av dere med slekt Beisfjord som har fødselsår og fødested på Hans Larsen f.17xx og bosatt Beisfjord g.1 med Johanna Christensdatter g.2 Gjertrud Olsdatter, født 1715, Fagernes,og han giftet seg (3) 23/9-1765, Christense Henriksdatter f.1740, Sandnes, Tjeldøy. Han skulle ha fått 26 barn i sine 3 ekteskap! Hans døde 1787, Bosatt, Beisfjord, Ankenes i Ofoten. Christense Henriksdatter døde 4/1-1806, Beisfjord. Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Marius Larsen

Nei, denne Hans Larsens opphav er lite mysterium. Antakeligvis er han fra Ankenes sogn, og da i den perioden som kirkeboken for Ankenes har gått tapt.Jeg leste i et hefte om Kildal-slekten, at han skulle være sønn av en Lars Pedersen i Ballangen, men dette har vist seg å ikke være riktig.Hva er din forbindelse til Hans Larsen. Jeg holder på med å registrere etterkommere etter han. Svært mange Ofotværinger stammer fra Hans Larsen.Jeg er selv fra Beisfjord, og er av den grunn svært interessert i det som har med Beisfjord å gjøre.Hvis andre med Beisfjordaner leser dette, ta kontakt.marius.larsen@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Min forbindelse til denne slekten er at jeg holder på med slektsforskning på min kones slekt. Hennes bestemor på farsiden het Anne Marie Johansdatter f.1877, Bruksås, Ballangen. Hun ble gift med Elias Danielsen f.15/5-1872,Forså, Ballangen. De slo seg ned på gården Skogvoll under Forså. Anna Marie Johansdatter Bruksås f. 20/4 -1877, Bruksås,Ballangen(Evenes), NOFar: Johan Martin Hansen f. 1/11-1845, Ballangsmark,Ballangen, NO Mor: Bergitte Karlsdatter f.20/4-1849, Kvanmo,Ballangen, NOJohan Martin Hansen f.1/11-1845, Ballangsmark, Ballangen, NOFar: Hans Andreas Jocumsen f.1820, Bø, Ballangen, NO Mor: Margrethe Jakobsdatter f.24/8-1821,Østervik, Evenes, NOHans Andreas Jocumsen f.1820, Bruksås, (Evenes)Ballangen, NOFar: Jocum Hansen f.1794, Bø(Ytterbø), Ballangen, NO Mor: Johanna Larsdatter f.1797, Balsnes, Ballangen, NOJocum Hansen f.1794, Bø(Ytterbø), Ballangen, NOFar: Hans Rasmus Nilsen Røgh f.10/10- 1774, Tjelde,Ballangen, NO Mor: Gjertrud Hansdatter f.24/2-1770, Beisfjord, Narvik, NOHan ble døpt 18/11-1794, Evenes. Han var etter det jeg kan finne ut født utenfor ekteskap. Faren giftet seg med enken Anne Jonsdatter Ytterbø og mora døde muligens kort tid etterpå. Jocum Hansen ble oppfostret hos familie av moren i Beisfjord. Det må være ham vi finner som fosterbarn på gården Beisfjord i FT 1801 7 år gammel.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.