Gå til innhold
Arkivverket

[#19409] Slekt i Norge el USA til Betsy Josefine Andersen f. Gresvik,Onsoy 23 Nov 1894


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Viser til mine tidligere innlegg paa dette forum,7830,12308 og 12355. Er fortsatt paa sokend etter slektninger, opplysninger om Charles Thidemand Thompson og hans sonn med Betsy Josefine (Betty), opprinnelig fra Gresvik, Onsoy. Haaper at det kan finnes slektninger av Betsy som kjenner til hva som skjedde med familien i USA og som kan ha event opplysninger som kan gi muligheter for flere opplysninger enn de som fremkommer i ovenfornevte tidligere innlegg. Har faatt mye god hjelp paa dette forum tidligere og lever i haapet.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Har brukt dette forum i mange aar. Sjelden at det ikke kommer noen innlegg pa ett eller flere spm. Har jeg kommet opp med ett emne som ingen har noen svar/kommentarer til eller har jeg tilfeldigvis havnet mellom to stoler? Jeg prover igjen aa vekke intr.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest J E Haugland

Kanskje litt ufint. Har intet nytt, men onsker aa lofte denne saken frem i haap om at det kommer til nye lesere som kan gi en hjelpene hand. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Jeg bare legger inn lenken til Betsy i FT 1900. ( Jeg mener at dette er den rette)LenkeHar du sjekket emigrantprotokollene?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

TorunnJa, dette er helt riktig. Emigrasjonen er ogsaa sjekket, og hun reiste til USA sammen m sine to sostre, Ph. Hun giftet seg i 1912 med Capt Charles Thidemand Thompson og de fikk en sonn i 1916 (15) Carl. Hun amerikaniserte sitt navn til Betty J. og hun forkommer i folketellingen i 1930 i USA, sammen med mann og sonn, bosatt Toms River, NJ. Deretter forsvinner de helt. Ingen av dem har det vaert mulig aa oppspore. Jeg er intr i Charles sr altsaa hennes mann og sonnen Carl jr, derfor forsoker jeg og oppspore event kontakter mot disse via Bettys familie, hvis hun skulle ha noe slekt i Norge som kunne sette meg paa sporet. Dette har vaert en lang sak, og det er viktig aa lese tidligere innlegg for aa faa hele bildet, spes innlegg 7830. Har du videre ideer til aa skaffe slekt til Betty i Norge saa er jeg takknemlig. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.