Gå til innhold
Arkivverket

[#19426] Lind I Bergen


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Jeg har fått noen opplysninger i diskusjon 19335 om Lind-navn. 1 Willum Lind tar/får borgerbrev i Bergen ca 1570. 2 Willum Jacobson får borgerbrev i 1602, En Willum Kremmer får borgerleie på Arnøy/Fleina eller Flenen som det skrives dengang i 1609. Vet ikke om årstallene stemmer helt.Finnes det opplysninger om disse personene i Bergen og er de oppført med etterslekt? etterslekt? Også interessert i andre personer med Lind som slektsnavn i samme tidsrom. vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

I tillegg til de før nevnte personer har jeg funnet disse ved søk på Digitalarkivets Borgerskap i Bergen:Thomis Thonnessen Lind som tok borgerskap i 1601 og Morten Willomssen Lind, borgerskap i 1618. Hvilke kilder kan jeg bruke for å få flere opplysninger om disse, opplysninger om døpte , vigde osv går ikke så langt tilbake i tid? Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.