Gå til innhold
Arkivverket

[#19434] Ole Flakk, Byneset v/Trondheim


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Jeg leter etter opphavet til Ingeborg Olsdtr 70 år i 1801 Lenke gift med Ejner Larsen (som jeg heller ikke kjenner opphavet til). De hadde barna Lars f 1763 Strinda, Ole f 1765, Catharina f 1766, Anders f 1767, Olava f 1770, Karen f 1772, Ole f 1774, Birgitha f 1778 (min ane) gift med Ole Arntsen Bye.Jeg finner ei Ingebor døpt 01.03.1733 Byneset med far Ole Flak. Antakelig fra området der Ole Bye var født (Byberget). Jeg lurer på om det kan være henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Arnstein,Dette er vel din ane Bergitha Ejnersdatter Lenke . Hva med den Ingeborg Olsd. 70 år som bor her? Hvordan vet du at at det er henne i Dronningens gate? Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg vet noe som helst om disse personene.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Datter til en av mine tipper het Ingeborg Amundsdtr Aksnes, f. 1692, hun ble 15.04.1721 viet i Hindrem kirke, Leksvikstranden med Ole Olsen Flakk. Finner ikke de i hennes område etter det. Kan disse være foreldre til Ingeborg f. 1733 ?mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Astrid: Det er di lenke som er riktig. Det gikk litt fort i går - takk skal du ha!Leif: Ja, jeg finner disse i FamilySearch, der Ingeborg Aksnes er ført flere generasjoner tilbake. Det jeg ikke la merke til før nå, er at det er Barb Bednarz som er 'submitter', og hun er en fjern slektning, idet vi har felles aner fra Leksvik på min morfars side. Ingeborg er fra min mormors side, men dette er mulige kandidater, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

...men jeg ser (også fra FS) at det er ei Ingeborg Flak som blir gift i mars 1758 Byneset med Arent Giørgensen, så da kan jeg kanskje glemme Ingeborg Flakk.Mi Ingeborg Olsdtr ble gift med Ejner Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.