Gå til innhold
Arkivverket

[#19438] Kristen Benjaminsen og Ane Andersdatter, Rana


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Kristen Benjaminsen, f. ca. 1807, og Ane Andersdatter, f. ca. 1803, begge Rana prestegjeld, giftet seg og flyttet senere til Rødøy, sannsynligvis til Melfjorden som ligger på grensen til Rana. De fikk i hvertfall tre barn: Anders, f. ca. 1837, Ane Ulrikka, 28. sept. 1840, og Benjamin, ca. 1844. Hvem var foreldrene til Kristen Benjaminsen og Ane Andersdatter? Med vennlig hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

På Fam.Search er det 4 stk å velga mellom, skriv namnet både på han og kona i søkefelta, så kan du sjå sjølv.LenkeLukke til!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Jeg har sett på Family search tidligere, men det gjorde meg ikke så mye klokere. Det er litt rart at det er 4 ektepar med samme navn i samme periode innenfor et lite område, så jeg lurer på om det kan være samme par, noen av dem i hvertfall. Men det ståtr ingenting om foreldrene der. Til Odd: Det er slett ikke umulig at det er Kristens foreldre du har funnet, men jeg har ikke funnet noe i kirkebok for Rødøy. Hilsen Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

På den nederste av desse div. Christen står det farsnamn til både henne og han.Dessutan passar alderen sånn + - med det du skriv..Du får prøva igjen :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

På Family Search er nok par nr. 1 og 4 samme par. Det som passer best, er par 2. Det stemmer med de fødselstallene jeg har, og det passer bra at de giftet seg i 1836, ett år før første barnet ble født. Jeg har mine opplysninger om fødselsår fra Rana Bygdebok. Med vennlig hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Det er et skifte på Alteren Stor; Moe i 1843: Niels Nielsen: hovedperson. Elisabeth Johnsdatter, ektefelle. Christen Nielsen, gift sønn; Rufsvold. Anna Nielsdatter, død, datter; var gift med Lars Johansen, Melfjorden i Rødø. Johan Larsen, barn av Anna; Melfjorden. Christen Benjaminsen, gift, barn av Anna; uekte født. Melfjorden. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.