Gå til innhold
Arkivverket

[#19442] 'Anders Martiniussen befinner seg i Kristiania' dåp i 1892- hvem er han?


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Ved en dåp i Rakkestad i 1892 står følgende:'Ole Christian Andersen F: 05.06.1892 Døpt: 03.07.1892,Far: ungk. Anders Martiniussen, Faderen i Christiania F: 1867Mor: Tjenestepige Hansine Andersdatter Glørudeie F: 1869Faddere: Sigvard Larsen Sotorp og Husm. Maren Andersdatter Glørudsholtet, Anton Andersen do. Anmerkning: Anmeldt ved Ber?? Moderen J ( overstrøket) Moderens 2det leiermaal, Barnefaderens 2.det leiermaal 'Ole Christian bor hos sin Mormor i Rakkestad i 1900.Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvem Anders Martiniussen var?Ettersom Hansine hadde en eldre sønn ( også utenfor ekteskap) som het Alfred, har jeg antatt at Anders er far til denne også. Men han har jeg ikke funnet i Rakkestad, så kanskje han er i Kristiania?Noen som kan hjelpe?Opplysninger om HAnsine: Født i Rakkestad 08.08.1869, datter av Anders Andreassen og Johanne Marie AndersdatterHun flyttet etterhvert til Moss, der traff hun Johan August og giftet seg med han. Jeg tror ikke hun har vært gift med Anders Martiniussen, men jeg er ikke 100% sikker på dette.Jeg har ikke sjekket utflyttningslistene for Rakkestad om hun har bodd i Kristiania, eller om Anders Martiniussen har bodd i Rakkestad, så all informasjon hjelper!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Takk for tipset Berit! Ikke helt vekk kanskje? 2 års forskjell er jo ikke mye heller.. Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei!lurer på om kanskje det er enklere å finne Alfred i 1900...Ettersom Ole Christian er født i 1892, og han er leiemaal nr. 2, så er vel Alfred født ca.. hmm. Hansine er født i 1869, så la oss si at hun iallefall var 15 da hun kunne ha fått ham, så fra 1884 - 1891. Han bør hete Alfred Andersen. Noen som kan finne han?Han er ikke født i Rakkestad, som jeg kan finne iallefall. Og bodde under senere tid i Oslo. Men noen som vet noe?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei!Jeg prøver meg med denne igjen. Etternavnet er ikke helt korrekt avskrevet.Det skal være: Anders Martinussen.det står: 'Ungk., Tjener Anders Martinussen, ' og så står det noe etter dette, kan dette være et familienavn?Er det noen som kan hjelpe meg?Innførselen er nr. 20 i 1892 i rakkestad kirkebok. TROR at pagina er 168, men er ikke helt sikker.Noen som kan hjelpe meg å finne Anders?TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C. Ludvigsen

Hei Berit! Ja, det er Hansine.Johan Alfred, broren til Ole, er født i 1887, men han har ikke samme far som sin bror. TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.