Gå til innhold
Arkivverket

[#19454] Etterlyser Ole Pedersen Hønstads foreldre, født ca. 1860 i Malvik?


Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Borgny Fremo

Prøver å finne folketelling for malvik 1801- , men uten hell. Noen som vet hvorfor det ikke er her/hvor jeg kan finne det? Takknemlig for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gå til den øverste blå linje, klikk på søk, skriv inn 'strind'. Da finner du også kirkebøker for Strinden/Strinda - Malvik sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Hei Borgny ! Jeg fant en Ole Pedersen Hønstad i Malvik bygdebok, bind I b,side 291 under Seri-rommet,Herjuaunet. Det stemmer imidlertid ikke med alderen, da den Ole jeg fant er født 15.03.1835 på Wassaasen(utv. til US),hans foreldre er Peder Olsen Hønstad f.1803 gift med Siri Jonsdtr. Herjuan, f.1807, død 06.06.1899. Hvor sikker er du på fødselsåret ? Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Hei igjen ! Ser av et senere innlegg at denne Ole Pedersen er født ca. 1760. Det gjør saken noe enklere tror jeg. I Malvik bygdebok, bind I b, side 310 under Hønstad finner jeg følgende : 'Ingeborg Olsdatter Hønstad født 1769 gift med Ole Pedersen Lillesand, født 1764, fikk skjøte i 1792 og 1820'. I Malvik kirkebok finner jeg Ole Pedersen født 1764 av foreldre Peder Olsen Haset og Sophie Nielsdtr. Av fadderne er Ingeborgs onkel Peder Tostensen Hønstad, så det er stor sannsynlighet for at dette er foreldrene. Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Hei igjen ! I mitt siste innlegg glemte jeg å nevne at Ingeborgs onkel Peder Tostensen Hønstad(fadder for Ole) er en av mine tipptipptippoldeforeldre. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Borgny Fremo

Hei og tusen takk for hjelpa alle sammen! Har funnet at Ole Pedersen (født november 1763 og død i februar 1837) er sønn av Peder Gundersen Hommelvik og Kirsten Jakobsdatter Sanden. De kjøpte gården lillesand i Malvik. Finner ikke de øvrige barna: Beret (f. 1754), Jon (f. 1756), Jon (f. 1757) og Kirsten (f. 1762). Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.