Gå til innhold
Arkivverket

[#19468] Pensjonist.


Gjest Jørgine J.E.Myrvang.
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Med å lete opp og skrive om fadderne, så håpet jeg jo at noen kunne bidra til at Christences aner ble funnet. Det håper jeg fremdeles på. Ellers er det bare trivelig å kunne være til hjelp for andre, og siden jeg tilfeldigvis har mikrofilmene på lån akkurat nå kunne jeg jo gjøre noe. Holder jo på med noenlunde de samme årene for egne aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgine Myrvang.

Søker foreldre til Sigrid Julsdtr.f.1692.Hun var g.m. Gunder Anderss.Klekken f.1594-1675.hans andre ektesk.Han var i sin tid lensmann i Norderhov.Hans første kone hette Ingrid Alfsdtr.Gunder hadde Klekken gard i Hole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du burde nok sette dette opp i en egen melding siden det er et annet par du leter etter. Skriv klart i subjektlinja hvem du er på jakt etter, så vil du nok kanskje få hjelp. Jeg finner dem ikke på FS, men det kan jo tenkes at noen kan finne dem i bygdebøker fra stedet.Lykke til Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgine Myrvang.

Takk for forslaget Kjellaug,dessverre er jeg så lite kjendt med dette digitalarkivet,og synest det er veldi interesant, har nettop funnet fram til det,får se om jeg finner noe hjelp et sted.Vet ikke hvor er subjektlinja.? mvh Jørgine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Min feil! Det heter ikke 'subjekt linje' her. Når du legger inn nytt tema så er det en linje som heter 'tittel' linja, det er her du skriver hvem du søker etter. Nå skjønner jeg plutselig hvorfor du har skrevet 'pensjonist', jeg lurte litt på det-:) F.eks.'Sigrid Julsdtr.f.1692 g.m. Gunder Anderss.Klekken f.1594-1675,Hole, Buskerud'Og så skriver du stikkord under ( det kan være, Klekken, Hole, etc.) og legger det til det fylket det hører hjemme i.Lykke tilMvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Jørgine: Jeg var akkurat i samme situasjon som deg i November 2001, men jeg var så heldig at jeg kunne spørre på nyhetsgruppe i slektsforskning. Der fikk jeg god hjelp.Det startet vel med at jeg fikk privat mail om at det var informasjon om noen av mine aner på Digitalarkivet, og dermed måtte jeg spørre. Jeg visste ikke en gang hvordan jeg kom inn her i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du kan i alle fall trøste deg med at vi har alle en gang tatt vårt første skritt-:)Du er sikkert ikke alene som Anne Lise sier. Det er bare til å kaste seg ut i det og så får du nok hjelp.Jeg er så heldig at jeg har bredband og kan derfor lete så mye jeg vil. Det er artig å kikke på folketellinger, osv. Dersom du klikker på 'type' oppe til venstre, vil du finne alle kildene som er tilgjengelige for de diverse fylker.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Der lærte jeg noe nytt, og visste ikke at jeg kunne finne kilder på den måten. Dessverre ser er det foreløbig få av disse kildene jeg kan bruke, fordi jeg forsker i andre deler av de forskjellige fylkene hvor det er lagt inn noe. Et unntak er de militære rullene for Rødøy på Helgeland, men dem har jeg vært inne på via andre kilder. Jeg har også Online 150 gjennom Telenor, og kan derfor være 5 timer pr.døgn på nettet jeg også. Det skal ganske mye til for å komme over det, så jeg kan også lete nesten så mye jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

'Dåverande område' og 'dagens område' er det også interessant å benytte seg av, det fikk jeg vite her for noen måneder siden. For ikke å glemme 'søkevinduet' - der kan du se om andre har leita etter personer eller steder du er interessert i.Jeg kan være på døgnet rundt for samme beløp, men så skal man jo arbeide noen timer hver dag og da!!-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.