Gå til innhold
Arkivverket

[#19476] Berg: Jørgen Andersen og Maria Mathisdatter


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Viet 1810 i Berg Jørgen Andersen,Bislingen og Maria Mathisdatter. Jørgen vet jeg ingen ting mere om. Maria tror jeg er datter av Mathis Olsen og Berthe Olsdatter, men når hun ble døpt 1782 i Berg, Livsengen stod det,har ikke funnet noen plasser som heter det. Er det noe hjelp å få her tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lill Hansen

Hei Har tittet på ditt innlegg. Syd for Bislingen ligger et sted som heter Lisletorp. Se det på kartsøk i Statens kartverk,kanskje det er riktig sted ?Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Jeg har funnet ut Jørgen Adersen er født på Korset -Maria Mathisdatter er fortsatt en gåte,det stod Livsengen hadde ingen problemer med å tyde det. Det kan være en skrivefeil fra presten,men finner ingen flere søsken til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Marias dåp:Maria f.13/3 1782 'Livsengen' Berg Døpt 7/4 Mathias Olsen og Berthe Olsdatter. Faddere:Ole Bislingen,Johanes Harbo,Hans Larsen,Guri Munchebro,Kari Nielsdatter.Kanskje dette kan gi en 'pekepin' til noen som vet noe mer?Rita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.