Gå til innhold
Arkivverket

[#19486] Hjelp til tyding av 1920 census North Dakota


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg trenger hjelp til å tyde vedlagte bilde som er et utsnitt fra 1920 cencus for Grafton, Walsh i Nord Dakota. Jeg vet at 'head' er Amund Radford 61 år, og nr 2 er hans datter Alma Cortwright 30 år, nr 3 klarer jeg såvidt å tyde Radford, Engebret, men resten er umulig for meg.Jeg finner denne familien på samme sted i 1930 census, men uten datteren Alma og de 2 sistnevnte i 1920 census. Hadde også håpet å finne dem i 1890, 1900 og 1910, men har ikke lyktes til nå. Amunds kone må ha gått bort før 1920.Alma må også ha giftet seg mellom 1910 og 1920, men finner henne ikke i 1930.Amund Jakobsen Radford f. 02.nov 1858 på Molykkja i Sør-Odal ble gift 1887 med Maria Amundsdatter f. 1858 Søndre Skøyensagen i Sør-Odal. Begge emigrerte 23.09.1887 til Gretna i USA med linje J.Krantz og skip Angelo. Det var ikke registrert barn når de reiste. Har til nå funnet 3 barn som alle er født i Nord Dakota.Ta gjerne kontakt hvis noen har flere opplysninger om denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Du må lage et nytt innlegg. Nederst på skjermen er det et felt hvor du skal skrive inn hvor på maskinen du har lagret bildet, eller velg 'bla igjennom'. Da blar du til du finner bildet ditt på PCen og klikker på det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eidek

Tja, her er nå et forsøk:Radford, Amund husfar 61 enkemann (W ) født i NorgeCortwright, Alma datter 30 år gift (M) født i Nord-Dakota.Radford, Engwald søn 22 år ugift (S) født i Nord-Dakota.Radford, Mira datter 29 år ugift (S) født i Nord-Dakota.Cortwright, Raymond barnebarn 11 år ? født i Minnesota.------,Edna barnebarn 5 1/2 år født i Minnesota.Jeg forstår oppstillingen slik at Edna til slutt her har også etternavnet -Cortwright-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hjertelig takk Geir, tror nok du er inne på det rette der. Lurer på hvor det blir av mannen til Alma.Hans: Hvor kan jeg henvende meg for å få sjekket kirkebøker for Grafton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Takk for lenka Hans, skal rette en henvendelse til dem eller ta meg en tur opp til museumet, er tross alt ikke så langt herfra.Geir: Dine forslag ang Raymond og Ednar var helt riktige. Jeg har funnet dem igjen i 1930 folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.