Gå til innhold
Arkivverket

[#19513] Starengen,Næsby,Skraatorp, Råde i Østfold


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jeg søker datoer på foreldre til Hans Larsen Starengen,f.22-5-1825 i Råde. Foreldrene hans het Lars Larsen Næsby Skraatorp og han var smed.Moren het Kari Hansdatter. Hans Larsen var gift med Inger Dorthe Nilsdatter, f.1829 i Onsøy.Skulle gjerne hatt vielsesdato og Ingers fødselsdato. Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Torill Solvang

Jeg henter frem igjen dette gamle tema. Jeg har fremdeles ikke funnet data på Hans Larsens foreldre. Er det noen som kjenner til disse? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser av dåpen til Hans Larsen at han var ”uægte Drængebarn” [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061023040053.jpg>LenkeBlant fadderne finner jeg Anna Hansdatter Starengen – kanskje en søster av moren Kari Hansdatter Starengen? Det er også en Henrik Hansen Bingen blant fadderne-Blant lysninger i Råde i 1812 at Henrik Hansen Starengen nå på Steene forlangte lysning for seg til ekteskap med Kirsti Olsdatter Steene. Paret ble gift 30. mai 1812 (se nederst til høyre, nr. 3, 24. mars 1812) LenkeI 1801 finner jeg en Henrik Hansen som er tjenestegutt i Råde. Han er 13 år gammel, f.ca. 1788. Den 4. januar 1789 hadde Hans Kristoffersen og Eli Torbjørnsdatter en sønn Henrik til dåpen i Råde LenkeDet samme ekteparet har også en sønn Christoffer, døpt 28.5.1792 Lenke, etterfulgt av Anders, døpt 22.2.1795 Lenke. I 1795 bor Hans og Eli på Starengen. Den 26.2.1799 blir datteren Kari døpt Lenke og den 1.7.1804 blr datteren Anne døpt Lenke Både i 1799 og 1804 bor Hans og Eli på Starengen.Her er Kari og familien i folketellingen 1801 for Råde Lenke. Ser ut til at Starengen var en husmannsplass under Skråtorp.Hans Kristoffersen og Eli Torbjørnsdatter ble trolovet 11.5.1786 og viet 30.6.1786 i Råde (se høyre side av kirkeboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.