Gå til innhold
Arkivverket

[#19522] Fire søsken utvandra til USA. Hjelp til å spore dei opp?


Gjest Bård Gram Økland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bård Gram Økland

Hei. Eg har eit spørsmål som eg voner nokon kan hjelpe meg med. Det gjeld fire søsken frå garden indre Økland (bruk 5) i Valestrand sokn (i dag Sveio kommune) som utvandra til Amerika. Det vesle eg har funne om dei har eg frå Sveio bygdebok. Eg har søkt i Digitalarkivet utan å lykkast så langt.Foreldra deira var Nils Larsen Økland (f. 1796) og Martha Pedersdotter (f. 1791). Av heile 10 born, så utvandra dei fire yngste. Dei var:1 Guro Nilsdtr. (f. 1832). Ho vart gift med Tolleiv B. Vihovda i Amerika. 2 Johannes Nilsson. (f. 1834). Gift med Astrid Nilsdatter Flåtene. Dei skal ha fått ein son i 1856. 3 Torborg Nilsdtr. (f. 1836). Ho vart gift med Nils E. Eidsvåg- 4 Jakob Nilsson (f. 1838).Det eg lurer på er når dei drog til USA og kvar dei busette seg.Håper nokon der ute kan hjelpe meg! Helsing Bård Gram Økland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Bård, det er en Jacob Neilson 41 single i Alder Gulch, Madison Co. MT og en Johannes Nelson 49 married i Lake Hanska, Brown co. MN, gift med Ingeborg og de har barn født i Norge. Alder stemmer ikke helt. Med hensyn til Guro, hav står den B', for i navnet til Tolleiv ? hans alder?. Hva står den E'n for i navnet til Nils?.Fikk ikke noe tilslag på Vihovda eller Eidsvaag selv med soundex-søk. Du må gå i kirkeboka som disse hørte til og lete etter Udflyttede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Hans, dette var veldig interessant. Eg skal sjå nærare på dette og samt kva 'B' og 'E' står for. Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tenker du kommer i mål jeg ved å kontakte denne personen bchaska@msms.orgHvis du går på www.rootsweb.com og søker på f.eks. Nils Eidsvaag, vil du få opp torborg og nils, samt mange barn.finner dem forøvrig ikke noe steder ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1880-Census:Springfield, Jackson, Wisconsin.B. Berntson, 27, f. WI., farmer, foreldre f. i Norge.Agata, wife, 20, f. i WI, foreldre f. i norge.Martin T., sønn, 1, f. i WI. av for. f. i WI.Tollef Berntson, far, 60, 'Retired Farmer', f. i Norge av norske foreldre.Guro Berntson, mor, 46, 'Retired From House Keeping', f. i Norge av norske foreldre.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Takk til Otto, Laila og Arne!Her var mange gode innspel. No har eg verkeleg noko å gripe fatt i. Er det foresten nokon som har andre databaser (amerikanske) som de kan anbefala å søke i?mvh Bård Gram Økland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga kallevik

Hei!Er dette far til søskenflokken i ft. 1865 på garden Økland, Indre ? LenkeHar du funne nokon av søskena i ft. 1865 eller er dei emigrert før den tid? Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Helga,Ja dette er familien. Den 70 år gamle Nils Larsson er far til dei som utvandra. Han var først gift med Marta Pedersdatter. Dei fekk 10 barn saman (på omlag like mange år!). Men då det yngste barnet var 8 år døyde mora. Kanskje noko av forklaringa på dei 4 yngste barna emigrerte til USA ligg her...Eg veit ikkje. Men, Nils gifta seg på ny med Mari Arnsdtr. som er nemnd i 1865 telinga. Ho var enkje (etter Johannes J. Ulveåker) og dei fekk ikkje born saman.Den personen som du ser heiter Mathias er barnebarnet til Niels Larsen. Faren til Mathias, Lars Nielsen Økland, var den av dei 10 borna som overtok slektsgarden. Han døyde i 1860, berre 41 år gamal. Då var det Mathias overtok.Det var interessant at du spurte etter 1865 matrikkelen. Eg har nettopp no sett på den. Ingen av dei fire søskene som utvandra er nemnd i den. Heller ikkje Tolleiv Berentsen Vidhofde som ble gift med Guro, Astrid Nielsdtr Flaaten gift med Johannes eller Nils E. Eidsvåg som var gift med Torborg Nielsdatter er nemnd i 1865 telinga.Kanskje tyder dette på alle var utvandra før 1865?mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei igjen!Eit lite skudd i blinde, men her er ein John Okeland (Johannes Økland?) 46 år i 1880 teljinga for Story County Iowa.LenkeVeit at det var mange av dei tidlege utvandrarane frå Sunnhordland som slo seg ned i dette området. I allefall var der mange frå Skånevik og her frå Bømlo (ein av dei var halvbror til min oldefar).mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!beklager, men eg trur kanskje dette var eit villspor. Finn truleg den samme personen herLenke i 1895 census for Story county, men her står det John J. Oakland. Den J. stemmer vel kanskje ikkje heilt. Samtidig ser eg at eit av barna heiter Nils... så kanskje likevel????Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei !Veit du noko om dei 6 eldste brødrene Nilsen? Var der ein Nils Nilsen mellom dei.Eg finn fylgjande obits under Norske i Wisconsin:'NELS N. OAKLAND (VALESTRAND) Nels N. Oakland, pioneer and aged resident of the Town of Curran, died at the home of his son, Nels N. Nelson, Monday, January 13, 1919, at the age 91 years and ten days. His remains were laid to rest in the Curran Valley cemetery beside his wife, on Saturday afternoon, January 18, services conducted by Rev. D.T. Borgen. Born on the Oakland farm in Valestrand, Sogn, Norway, January 3, 1828, the life of Mr. Oakland has been one that grows more and more rare as the years ago by. One of twelve children and his parents in poor circumstances, he left home when but four years of age to be cared for by relatives. When still a mere boy, he hired out as a sheepherder, at the yearly salary of one crown in cash, a suit of clothes and a pair of leather shoes. Later on he learned the shoe making trade and went into business for himself. He continued making shoes for seven years. In 1856 he was united in marriage to Miss Lisbeth Hanson and a year later they emigrated to America, leaving home in April in a sail boat which required seven weeks for the trip. They landed in Quebec and two weeks later in Chicago. From there to Koshkonong, now Deerfield, Dane County, they rode in flat cars. A year was spent in Deerfield and then they moved to North Beaver Creek, in the Town of Franklin, where they filed a homestead in May 1858. They lived on the farm for ten years, clearing the land, tilling the soil and raising a family of six children. They suffered many hardships during the period of the Civil War. Here is an incident of the times. Mr. Oakland had shouldered a five-gallon jar of butter and traveled the distance to Black River Falls on foot, returning in the evening with the sum of two dollars in paper money as the result of his labor, and considering himself a rich man. In the spring of 1868 Mr. Oakland sold his Frankin farm to Gabriel Anderson and moved to what is now the Town of Curran, where his brother, Jacob, had taken up land. He purchased a quarter section there. Again they went thru the great work of clearing and improving a farm, the result was the fine farm which was their home until the death of Mrs. Oakland on June 6, 1914 at the age of 87 years and Mr. Oakland’s until now. His brother, Jacob, and five children, three sons and two daughters are left to mourn the loss of this fine old gentleman. Nels N. Nelson, on the home farm; Hans N. Oakland, Glendive, Montana; Anton N. Nelson, Whitehall; Mrs. H.P. Overby of Tolna, North Dakota; and Mrs. T.H. Torkelson, of Glenburn, North Dakota, all of whom were present at the funeral. One son, Lewis, died in 1893. Twenty-six grandchildren and three great-grandchildren also survive him. Mr. Oakland became a member of the Lutheran church when young and was an ardent believer in Christ. Much of his spare time was devoted to study of the Bible, in which he was well versed, and many had to yield to his convictions of religious topics. He was one of the organizers of the Trempealeau Valley congregation and later of the Curran Valley Congregation, donated large sums of money for the erection of that church. A splendid man, who had accomplished much in his day and leaves a memory that is kindly in the hearts of al who knew him, and who extend sympathy to his family in their bereavement. JACKSON COUNTY JOURNAL - JANUARY 22, 1919 'LenkeSer at her også er nemnd at han hadde ein bror Jacob. Han har også ein son Lewis (Lars) oppkalla etter farfaren?Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er lenke til obits for Jacob Nelson frå Valestrand f. 1837. Kan dette vera den jacob du leiter etter?LenkeDer er foresten mange Sveibuar på denne sida frå Wisconsin. Eg har også funne slekt her (Frå Fagerland).Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Dette kan vera den same Jakob Nelson i 1880 teljinga, Jackson county Wisconsin, Lenke.Alderen stemmer. Alle barna er nok ikkje fødd eller dei er allereie flytta heimefrå. Iallefall første bokstaven i kona sitt namn stemmer og begge plasser er det nevnt sønnene Charles og John. I obits'en er ikkje førenamna på jentene nemde så det er vanskeleg å kontrollere.Helga K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Helga,Dette var veldig kjekt! Eg setter stor pris på hjelpa di.Jacob Nelson For å ta det siste først. Eg har eit håp om at den Jacob Nelson frå Valestrand (f. 1837) som du har funne kan vere den yngste av dei fire søskene som eg leiter etter. Både førenamn og fars namn stemmer jo. Fødselsåret stemmer riktignokk ikkje med bygdeboka for Sveio. Den eg leiter etter skal vere født i 1838. Her kan det jo hende at ein av kjeldene tar feil.Det som gjer at eg er litt i tvil, er opplysningane i lenka om at ”Jacob Nelson was born in Valestrand, Begen, Sept, Norway, October 3, 1837”. Valestrand er så vidt eg veit, berre brukt som landskapsnamn i Sveio og som gardsnamn på Osterøy (like ved Bergen) her på Vestlandet. Kan ”Begen” vere ei feilskriving av ”Bergen” og tyder i så fall denne opplysninga på at ein her sikter til Valestrand ved Bergen?På den andre sida har eg prøvd å leite etter far til Jacob på Valestrand på Osterøy. Eg har ikkje klart å finne nokon med namnet Niels der. Då har eg søkt i folketeljinga frå 1801 og kyrkjebøkene frå Hammer/Hamre over konfirmerte og døyde.Samla sett vel eg å tru at me her har den yngste av dei fire emigrantane. I alle høve no om ikkje det skulle kome fram andre opplysningar.Nels N. Oakland Når det gjeld den andre personen du har funne, Niels Nielsen Økland, så trur eg det må ha vore ein annan. Det er ingen av dei 10 borna til Nils Larsen Økland og Marta Pedersdatter som har dette namnet. Her er ei liste over dei i kronologisk rekkefølgje:Lars Nielsen Økland (f. 1819), - han tok over garden og er min slektning (1) Brynhild Nielsdtr, gift Eidsvåg (f. 1821) (2) Mari Nielsdtr, gift Eidsvåg (f. 1823) (3) Peder Nielsen, gift Økland (f. 1825) (4) Jakob Nielsen, døyde to år gammal i 1830 (f. 1828) (5) Aasa Nielsdtr, gift Valo (f. 1830) (6) Guro Nielsdtr, (f. 1832) gift med Tolleiv Berentsen Vidhofde i Amerika (7) Johannes Nielsen (f. 1834). Gift med Astrid (8) Nilsdtr Flaaten Dei fekk sonen Jakob i 1856. (9) Torborg Nielsdtr, (f. 1836), gift med Nils Endresøn Eidsvåg (10) Jakob Nielsen (f. 1838)Men sjølv om Nels N. Oakland ikkje var medlem av denne familien er det jo mogleg at han var ein slektning av dei.Takk for god hjelpBård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!For å ta det med Bergen først. Eg har sett fleire emigranter herfrå oppgitt med Bergen. Trur det kan ha samanhang med at det var denne havna dei reiste frå, og den næraste storbyen som dei kanskje også fortalde barn og barnebarn om. (Eit eks. bor til min oldefar Johannes M Kallevik var gift med Kari Olsdatter Emberland frå Sveio, dei reiste over på 1880-talet og fleire stader har eg sett at ho var fødd Sveen, Bergen.Det som fekk meg til å lure litt på slektskapet mellom Niels og Jacob var at det står nevnt at han busette seg i nærleiken av broren Jacob i Wisconsin og at han hadde sonen Lars som vel var same namn som faren til desse brødrene. Slik eg tolkar denne obitsen ser det ut som han forlot heimen berre 4 år gammal, kan det vera at han vart oppfostra hjå slekt og difor ikkje er med i Sveio bygdebok?Fødselsåret på Jacob. Kan det vera at han var fødd i 1837, men døypt i 1838? Sidan han var fødd så seint som i oktober 1837 er vel ikkje det heilt usannsynleg. Dersom kilda du har for 1838 er frå kyrkjeboka, kan dette då vera dåpsdato?Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Helga,Det kan jo også vere slik at ein med Bergen her meiner Bergen amt? I så fall synest eg det vert meir og meir sannsynleg at dette er ein av dei fire utvandra.mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei,Når det gjeld fødselsåret til Jakob så har eg sjekka det på nytt med bygdeboka. Der står det at han er født i 1838. Eg har ikkje sett primærkjelda sjølv. Eg har funne fleire unøyaktige opplysningar om denne slekta i bygdeboka før etter å ha sjekka dei opp mot kyrkjebøker og folketeljingar. Eg held dei nye opplysningane som du har skaffa for å vere mest truverdige pr. i dag.Det var foresten ei veldig fin database du hadde funne fram. Skal sjå meir på den i kveld.mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det er ikke uvanlig at man finner at man i bygdebøker blander sammen år for fødsel og døpt. Det kan være så enkelt at man finner dåpen og antar at fødsel hadde funnet sted kort tid før som ofte var vanlig, men uvanlig var det heller ikke at det kunne ta noe tid, særlig vinterstid.Det er nok ofte viktig ikke bare å stole blindt på bygdeboka, men også kvalitetssikre dataene med kirkeboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei !Har du leita etter desse personane på Family Search. Mange opplysninger å finne der vedr. folk fødd i sveio (Sjølv om det her også er ein del feil ute og går).Finn fylgjande:Individual Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19Jacob NELSON Sex: M FamilyEvent(s): Birth: Abt. 1837Parents: ?Marriage(s): Spouse: Ingeborg ULVERAKER Truleg den same Jacob. Som du ser her er fødselsåret oppgitt til å vera cirka 1837. Under 'Submitter' står det:EDNA MILDRED JACKSON Microfilm: 1394302 615 GLENWOOD DR ASHLAND OR Submission: AF83-070734 USA 97520Finn vidare meir info om kona sin familie (det kan verka som om dei som har lagt inn info tilhøyrer hennes familie):Wife's Name Ingeborg ULVERAKER (AFN:428R-NP) Pedigree Born: 1841 Place: Valestrand, , Norway Father: Tjeran Thorbjornsen Bjorgen ULVERAKER Mother: Gundvor Reiersdtr ULVERAKEROi, her havnar eg kanskje inn i slekta eg også Reidar Ulvaråker verka litt kjent på meg. dette var uventa.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Vidare finn eg dette på Family Search:Jacob OR Oakland NELSON Event(s): Birth: 15 SEP 1838 Valestrand, Bergen, Hordaland, Norway Christening: Death: 09 MAR 1920 Burial:Parents: Father: Nils Larsen OKLAND Family Mother: Marta Petersdatter DYRNAESSSer ut til at dette er rette mannen sjølv om fødselsår/dato ikkje heilt stemmer. (Ei anna mogleg feilkilde som eg oppdaga i mi slekt var at oldefar sin halvbror i Bømlo bygdebok var oppgitt til eit år, men ved nærare ettersyn i kyrkjebøker var det ein annan bror med same namn som var fødd dette året. Denne broren døydde like etter fødsel og neste son fekk same namnet, så hadde bygdebok forf. forveksla desse).Skal leite vidare om eg også finn denne Nils Nilsen Okland og kva hans foreldre heilter.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Her er 7 av barna til Lars og Martha (slik du seier er det ingen Nils mellom desse):International Genealogical Index / Norway - 7 Select records to download - (50 maximum) 1. Lars Nielsen - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 14 MAR 1819 Stord, Hordaland, Norway 2. Brynilde Nielsdr - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 03 MAR 1821 Stord, Hordaland, Norway 3. Maria Nielsdr - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 19 MAY 1823 Stord, Hordaland, Norway 4. Guro - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 21 OCT 1832 Stord, Hordaland, Norway 5. Jacob - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 14 SEP 1838 Stord, Hordaland, Norway 6. Thorborg - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 08 JAN 1837 Stord, Hordaland, Norway 7. Johannes - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 19 MAY 1834 Stord, Hordaland, Norway Valestrand låg visst under Stord på den tida.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei,Dette var kjempe kjekt! Du har virkelig funne fram mykje nytt om slekta vår. Eg held på med å systematisere dei nye opplysningane om Jacob i USA og gler meg til å søke i dei databasene som du no arbeider med.Det var ikkje noko vondt meint om bygdebok forfattarar i stad. :-) Berre litt frustasjon som ein av og til får når ein arbeider med slektgransking. Eg har skrive bygdebok sjølv, den nye for Stord som kjem neste jul. Men det er ikkje gards- og ættesoge, derimot førhistorisk tid.mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har du prøvd mitt forslag i innlegg nr. 5?Du bør jo nå få bekrefta / avkrefta det som er funnet før du går videre! Ta ett steg om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.