Gå til innhold
Arkivverket

[#19522] Fire søsken utvandra til USA. Hjelp til å spore dei opp?


Gjest Bård Gram Økland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bård Gram Økland

Hei og mange takk til begge to,Jo dette ser ut til å være familien. Eg har sett før at Nels Anderson er omtala som 'Merchant' og her er born som går att. Ser at alle borna er født i WI. Det tyder vel på at familien flytta frå Wisconsin mellom 1876 og 1880 til Dakota. Kanskje dei budde i Jackson County i Wisconsin der fleire av dei andre søskene budde?Mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Fann det samme eg også. Trur dette er rett familie (Torborg var vel eit ganske tungvindt namn i USA mht. uttale, ikkje så underleg at det vart forkorta). Namna på barna stemmer med slektstre på Rootsweb, (inlegg 28), nokre av dei litt 'amerikaniserte'. Name: Torborg Nilsdatter OKLAND 1 Sex: FFather: Nils Larsen OKLAND Mother: Marta Pedersdatter DYRNAESSMarriage 1 Nils Endresen EIDSVAAG Children Martha EIDSVAAG Andrew EIDSVAAG Nellie EIDSVAAG Suemma EIDSVAAG Martin EIDSVAAG Lydia EIDSVAAG Sjur EIDSVAAGHelga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Dagfinn Tveit

Nils Nilssen Økland og Lisbet Hansdtr. Økland, indrebygsla Fuglehaugen under Mjånes i 1857, men reiste til Amerika samme året. Kilde: Sveio 1 side 301 nr. 41. Hun kom fra Nappen under Økland, Indre.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Det var interessant!Det kan jo vere dei same som ein no finn att i USA. Eg har ikkje bygdeboka sjølv. Står det noko om kven foreldra til Nils Nilssen var?mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Det er ingen referanser til Nils Nilssen Økland sine foreldre, men foreldrenene til Lisbet Hansdtr. var trolig Hans Johannessen fra Agdestein og den andre kona hans Anna Ådnesdtr. fra Einstabøvoll. De var bosatt på Nappen under Økland, indre og hadde dattera Lisbet, født 1830, gift og bosatt på Mjånes. Kilde: Sveio 1 side 108 og 109 nr. 20.Nils Nilssen sitt opphav finner en i kirkeboka. Han ble gift i 1856. Bygdebøkene for Sveio gir ikke opplysninger om årstall for ekteskap. Det er derfor mulig at andre opplysninger fra vielsene i kirkebøkene ikke ble benyttet under arbeidet med bøkene. Det virker slik når det gjelder Sveio 3 som jeg delvis har sjekket mot kirkebøkene.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Nils Pedersen (fra Tjernagel) og den andre kona hans Gunvor Mattiasdtr. (fra Hovland, Bømlo)bosatt på Økland (ytre) hadde sønnen Nils født 1827 som reiste til Amerika. Kilde Sveio 1 side 321 nr. 145. Dette bør sjekkes mot kirkebøkene. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Arne,Ja dette må sjekkes mot kyrkjebøkene. Eg får ta meg ein tur til Statsarkivet.Om ein samanliknar denne Nils Nilsen Økland frå ytre Økland med dei som er nemnd i innlegg 12, 15, 23, 31 og 35 så er det mykje likt her. For meg ser det ut til å vere same person.Kan denne Nils Nilsen Økland rett og slett ha vore ein god kjenning av dei fire søskene på indre Økland og ikkje ein bror? Han er jo omlag like gamal og må ha flytta frå Tjernagel til ytre Økland som er nabogarden - og då han i 1858 drog til Amerika, slo han seg ned i Jackson County WI, like ved der dei gamle naboane frå indre Økland budde (Jackob Nelson). Nils Nilsen Økland utvandra jo også på om lag same tid som søskene frå indre Økland.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Ein ting til. Når ein i amerikanske databaser finn oppført denne Nils Nilsen Økland som bror til Jakob Nilsen Økland, så kjem kanskje det rett og slett av ein feiltolkning? Det ville vere lett for seinare slektsgranskarar i USA (som eg vil tru har lagt inn desse opplysningane) å rekne med slektskap pga. dei like farsnamna, slektsnamna, det at begge utflytta frå Valestrand, at dei må ha vore nesten like gamle og til slutt busette seg på same stad i USA.Ein annan ting som taler mot eit slektskap er at ingen av dei er nemnd i kvarandre sin nekrolog. Den eine døyde jo i 1919 og den andre i 1920. Om dei var brødre så må jo den eine ha overlevd den andre, og det virker rart når ein då bur i nærleiken av kvarandre og ikkje er nemnd.Får sjå kva kyrkjebøkene viser.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg tror nok at det som står i nekrologen er fakta. Dette er jo en samtidig kilde som, antar jeg, bygger på opplysninger gitt av hans nærmeste familie. Men jeg har det ikke helt klart for meg hvorfor de som Arne D. Tveit nevner skulle være noen andre enn de to vi her har jobbet med. Han sier jo også at det i bygdeboken ikke gies noen referanser til Nils Nilsens foreldre.Census 1900 sier at Nils var født jan. 1828 (som i nekrologen) og Elisabeth f. jan. 1830. De hadde da vært gift i 44 år, - 6 barn hvorav 5 i live. Imm. 1857.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Det som fikk meg til å tvile var innlegg 57- at det ser ut til å vere ein Nils Nilsen som flytta frå Tjernagel til ytre Økland og tok namnet Økland og utvandra til Amerika.På den andre siden kan det jo sjølvsagt tenkes, slik som Helga meinte, at det var ein Nils Nilsen Økland også blandt søskene på indre Økland, men at denne ikkje er kjendt t.d. fordi han kan ha vore satt vekk til slektningar på ein annan gard.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Vel ...det var de i Tveits innlegg nr. 54 og 56 jeg mener kan være de samme som dem vi har funnet, og ikke den Nils fra Tjernagel. Han var jo også født i 1827 og ikke -28, om det stemmer.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Jeg mente ikke at Nils Nilssen flytta fra Tjernagel til Økland. Det jeg prøvde å fortelle var at Nils Pedersen fra Tjernagel ble gift med Gunvor Mattiasdtr. Hovland. Han var da enkemann og gardbruker på Økland, ytre. De fikk en sønn med navnet Nils i 1827. Denne sønnen skal iflg. Sveio 1 ha bosatt seg i Amerika. På Fuglehaugen under Mjånes bodde en Nils Nilssen Økland født rundt 1827. Det er ikke oppgitt hvilken Økland-gard han kom fra, men Sveio 1 bruker ikke navnet Økland, ytre men kun Økland imotsetning til Økland, indre. Merk at forfatteren av Sveio 1 ikke angir eksakt fødselsår for Nils Nilssen på Mjånes. Dette kan tyde på at han er usikker. Han oppgir heller ikke at Nils Pedersen sin sønn Nils bodde på Mjånes før han reiste til Amerika. Derimot får vi opplyst at kona til Nils Nilssen på Mjånes kom fra Økland Indre og heter Lisbet Hansdtr. I et av de tidligere innleggene her ble det nevnt ei Lisbet Hansdtr. Nappen. Nappen var plass under Økland, indre. Der var to med navnet Hans, men kun Hans Johannessen fra Agdestein kan ha vært far hennes. Den andre var født 1819 og var dermed for ung. Dessuten oppgir Sveio 1 at Hans Johannessen hadde ei datter Lisbet født 1830 og gift til Mjånes. Dermed skunne hennes opphav være dokumentert fra Nappen via Mjånes til USA. Årstallet for giftemålet hennes (1856) fant jeg i et tidligere innlegg i denne debatten. Sveio 1 sier at hun og Nils bygsla Fuglehaugen i 1857, men reiste til Amerika samme året. Trolig vil vielsen i kirkeboka fortelle hvem som var far til Nils. Jeg er ikke sikker på hvilket prestegjeld, men ville undersøkt Stord og Finnås. Det nye Sveio prestegj. var trolig ikke opprettet ennå.Arne D. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Takk begge to,Ser eg har vore inne på eit blindspor. Nils Nilssen sitt ekteskap med Elisabet styrker at det det er rett person som er funne i USA, og at han er ein bror av Jakob Nilsen. Beklager forvirringa.mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ved søk på Family Search finn eg ekteskapet mellom Nils Nilsen og Lisbeth Hansdatter:Husband NILS NILSSEN Birth: Christening: Marriage: 01 JUN 1856 Stord, Hordaland, Norway Wife LISBETH HANSDR Pedigree Birth: Christening: Marriage: 01 JUN 1856 Stord, Hordaland, NorwayDet stemmer jo også med nekrologen til Nils Nilsen at han gifte seg med Lisbeth Hansdatter i 1856. Det var her eg fann at han måtte heimefrå berre 4 år gamal (Dersom eg har tolka rett då?).Family Search oppgir diverre ikkje kven som var foreldra hans.I nekrologen står det at Nils hadde 12 søsken. I bygdeboka er det oppgitt at Nils Larsen og Martha Pedersdatter hadde 10 barn. Sjølvsagt kan bygdeboka ha gløymt endå eit barn i tillegg til Nils. Lurer litt på kor mange barn Nils Pedersen frå Tjernagel hadde, var der ein søskenflokk på 12 barn?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei Helga,Eg er overbevist :) Eg trur det er ein utvandra bror frå den store søskenflokken du har funne.Takk Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Nils Pedersen hadde (iflg. Sveio 1) 11 barn, 3 i første ekteskap med Kari Petersdtr. Tveit og 8 i andre ekteskap med Gunvor Mattiasdtr. Nils var den nest yngste.Arne D. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ved tidlegare søk på family Search etter fødde/døpte i Stord. Har eg søkt ved hjelp av namnet på begge foreldre. Eg såg då at eg berre fekk opp 7 av barna til Nils Larsen og Martha Pedersdatter Økland. Ingen barn f. mellom 1823 og 32, så eg rekna med at det mangla nokon. Eg brukte då same BATCH nr. og søkte berre etter Nils Nilsen.Her fekk eg opp 5 stk f. i Stord: 1 f. 1823, 3 f. 1824 og 1 f. i 1828. Niels Nielssen Male Birth: Christening: 06 JAN 1828 Stord, Hordaland, NorwayParents: Father: NielsKun farens førenamn er oppgitt som sjølvsagt då er Nils. Men kanskje dåpsdatoen kan vera til hjelp dersom du skal leite i kyrkje bøkene.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

De som Helga nevner i innlegg 70 er døpte i Stord pr. gj. Det betyr vel at de er fra Økland, indre. Jeg mener å huske, men er ikke sikker, at Økland, ytre hørte til Finnås på den tida. Ellers kan årstallene passe inn i begge familiene.Arne D. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Ja fødselsdatoen passer bra. Skal på Statsarkivet på måndag.Når det gjeld prestegjeldet ser eg av matrikkelen frå 1838 at 'Økland øvre og nedre' i Valestrand sokn ligg til Stord prestegjeld.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Du har rett i det Arne.Eg finn den andre Nils Nilsen (son til Nils Pedersen og Gunvor Mattiasdatter) under døpte i Finnås.NIELS NILSEN Male Birth: Christening: 10 OCT 1827 Finnas, Hordaland, NorwayParents: Father: NIELS PEDERSEN Family Mother: GUNDVOR MATHISDR Denne Nils er født i 1827. Ein må ein nok til originalkildene for å finne ut om den Nils som var f. i Stord i 1828 er ein son til Nils Larsen som ikkje er nemnt i bygdeboka. (Dei 7 andre barna til Nils Larsen som eg fann på Family Search er alle f. i Stord).Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Når det gjeld epost adressa i innlegg 5 så virker ikkje den. Har snakka med administrasjonen i Rootsweb og dei kunne ikkje hjelpe.Epost adr. i innlegg 42 må derimot ha nådd fram. Men har ikkje fått svar så langt. Håper det kan vere info. å hente her om Torborg Nilsdtr. (Anderson).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.