Gå til innhold
Arkivverket

[#19522] Fire søsken utvandra til USA. Hjelp til å spore dei opp?


Gjest Bård Gram Økland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

I fofatterens forord til Sveio 1 skriver Simon Steinsbø en del om hvilke prestegjeld de forskjellige gardene hørte under: 'Dei kyrkjelige tilhøva var soleis, at heile det gamle Sveio høyrde til Finnås prestegjeld. Valestrand høyrde til Stord prestegjeld, med unntak av Øklandsgrenda som høyrde til Finnås prestegjeld. ......' Det må være Økland, ytre som gir navn til Øklandsgrenda.Arne D. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Litt forvirrende, men for meg ser det ut til at det som i dag er Sveio må ha vore ganskje så oppstykka av adm. grenser.I matrikkelen frå 1838 for Fiære thinglag finn eg dette:Finnaas præstegjeld, moster sogn: Økland yttre (gnr. 88), Stordøens prestegjeld, Valestrand sokn: Økland indre (gnr. 115)(Den hendvisningen eg hadde i stad til matrikkelen var feil)Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Bård, du har rett i at Sveio var oppstykket. Før rundt 1965 var her tre kommuner, Valestrand, Vikebygd og Sveio. Den delen av Vikebygd som var vest for Ålfjorden ble sammen med Sveio og Valestrand til Sveio kommune. Inntil rundt 1861 hørte Vikebygd til Fjelberg prestegjeld sammen med Bjoa, Ølen, Borgundøy, Halsnøy osv. Den østre delen av Vikebygd hører nå til Ølen kommune. I 1964 ble Flatnes og Buavik overført fra Skjold til Sveio kommune. Valestrand foruten Øklandsgrenda hørte til Stord prestegjeld før rundt 1860. Sveio og Øklandsgrenda hørte samtidig til Finnås.Det meste av nåværende Sveio hørte til Fjære skipreie, men gardene sør for Mølstrevågen lå under Skåre skipreie. Bjordal i Skjold hørte også til Fjære skr. Denne garden ble overført til Vikebygd rundt 1922. Den hører nå til Ølen kommune. Den østre delen av Vikebygd var delt mellom Fjelberg og Fjære skipreier. I tillegg hadde Halnøyklostergardene, og de var det mange av i 'vårt' område, en egen tingordning. Her ble det ofte holdt ting for to skipreier om gangen. Klostergodset ble som kjent solgt fra 1758 og utover. Så denne tingordningen opphørte vel etter hvert (jeg aner ikke når). Når det gjelder de militære legdene, så hørte det som nå er Sveio under sjølegd. Jeg er ikke sikker på om det gjaldt gardene som hørte under Skåre skipreie.Arne D. T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ut Frå family Search ser det ut til at der er f. ein Nils Nilsen i Stord i 1828. Faren heitte Nils meir veit ein ikkje. Dette kan difor vera ein son til Nils Larsen og Martha Pedersdatter. Dei 7 barna deira som eg har funne frå før er alle f. under Stord.Der er også f. ein Nils Nilsen under Finnås i 1827 som er son til før nemde Nils Pedersen og Gunvor Mattisdatter. Både Nils Larsen og Nils Pedersen hadde store barneflokker 10 og 11 barn. begge budde på Økland, Valestrand.I ft 1865 finn eg hverken Nils f. 1827 i Finnås eller Nils f. 1828 i Stord. På Ft. 1865 for Finnås finn eg 2 Nils Nilsen f. 1827, men ved oppslag i bygdeboka er ingen av desse to aktuelle. Under Stord finn eg ingen Nils Nilsen f. 1828.Dermed må begge desse Nils Nilsen enten ha emigrert, eller ein av dei kan vera død før 1865 eller flytta frå Stord/ Finnås.Det vert dermed vanskeleg å fastslå med sikkerhet om denne Nils Nilsen høyrer til den 'rette' familien.Det er berre USA kildene og nekrologen der han er nemnt som bror til Jakob som stadfestar dette.Eg fann foresten denne lenka for South Dakotha. http://www.rootsweb.com/~sdgenweb/ Kanskje du finn meire informasjon om Niels Anderson / Peter Norbeck familier her.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg noterte meg her tidligere fra 1910-tellingen at Nils og Elisabeth var ført på samme side som to familier Fagerland. (Gunder og Olaf M.) Kan det fortelle noe? Hadde ikke du Helga jobbet med Fagerland ?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei HelgaTakk endå ein gong for arbeidet du har gjort her. Eg må få systematisert det som er kome fram om Nils Nilsen før eg ser i kyrkjebøkene på måndag.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Trur ikkje ein kan lese noko ut av det. Denne sida er ei side med nekrologer over ganske mange personar frå heile Norge som busette seg i Wisconsin. Eg fekk tips om denne sida frå Fagerland slekt i Wisconsin. Det einaste eg ser ut av dette er at mange frå Sveio / Valestrand busette seg i Wisconsin. Ein del av dei hadde nok kontakt med ein annan og slekt og naboar i Norge høyrde nytt derfrå og fekk lysst til å reise etter. Her var vel både Indre og Ytre Økland like mykje nabo bygd / gard. Veit ikkje om den eine garden hadde meir med Fagerland enn den andre.Einaste som kan vera felles her er Gunder Olsen Fagerland (f. 1854) var gift med Brynhild Nilsdatter Sunnes, Eidsvåg. Torborg som er nemnt over vart også gift Eidsvåg, men eg veit ikkje om dei var i slekt.Gunder Olson Fagerland var forøvrig bror (eller rettare halvbror) til min oldefar Samuel Olson Fagerland (1844-1922). Det var etterkommere etter Gunder som sendte meg linken til den Wisconsin sida.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Elles så må eg vel innrømme at litt av iveren min i tilknytning til dette tema har vore at eg gjennom å leite etter emigranter frå Valestarnd / Sveio området kanskje også kunne 'dumpe borti' nokon i mi slekt. Har fleire eg leitar etter derfrå, og det var jo ganske vanleg at naboar og kjenninga enda opp i same området. Td. leitar eg etter Helga Anfinsdatter Drange gift med Tollef Olson Vestvik som reiste over rundt 1880, (har tidlegare laga innlegg her i brukarforum vedr. dette).Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ved å sjå nærare i 'Gamle Sunnhordlands slekter' Eidsvåg grenen finn eg at der er samanheng mellom desse Eidsvågslektene.Mor til Brynhild Nilsdatter Eidsvåg (kona til Gunder Fagerland i Wisconsin) var datter av Nils Endreson Eidsvåg d.e. f. 1801. Han var altså eldste bror til den Nils Endreson (Anderson) Eidsvåg d.y. f.1826 som Torborg N. Økland gifte seg med. Torborg og Nils Endreson (Anderson) vart då tante og onkel til Gunder Fagerland si kone. Det er vel då ganske sansynleg at desse familiane hadde kontakt. Men Gunder og Brynhild Fagerland reiste ikkje over til Wisconsin før 1882. Eg veit foresten at etterkommere av desse har vore i Norge og ma. også besøkt Eidsvåg slekta samtidig med at dei besøkte Fagerland slekt.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Kommentar til innlegg 84:Ja, det ser ut til ha vore eit godt forhold mellom Eidsvåg og Økland slekta...Bror til Torborg, Lars Nilsen, hadde sonen Mathias Larsen Økland som tok over slektsgarden. Denne Mathias var gift med Sygni Nilsdtr Sundnes (1853-1917). Ho var oppvokst på Eidsvåg i Valestrand.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Sygni og Brynhilde Nilsd. Eidsvaag gift med Gunder Olai Fagerland var søstre.Her er familien i 1865 LenkeFinn det same i 'Gamle Sunnhordlandslekter' Eidsvaag greina.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Desverre det vart motsatt sida (eller ingift kan ein vel seie), Brynhilde, syster til Sygni, var gift med bror til min oldefar Gunder O. Fagerland (oldefar min var Samuel Olson Fagerland).Likevel eg har mykje slekt i Sveio, så det kan enno dukke opp noko.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

For å samle nokre tråder:Det kan sjå ut som at Guro reiste først til Amerika. Ca. 1853 fekk ho ein son i Wisconsin. Ho reiste vel seinast dette året. Ho busette seg i bygdelaget Springfield i Jackson County, Wisconsin. I 1855 drog broren Jacob over og busette seg først i Dane County, ein del av Wisconsin der svært mange andre nordmenn busette seg. Etter få år flytta han til bygdelaget Curron som grensar til Springfield der søstera budde. I 1857 kom broren Nils over. Han busette seg først i Dane County slik Jacob gjorde før også han flytta til Curron i Jackson County og nær Jacob. Det er litt uvisst kvar søstera Torborg slo seg ned, men det kan ha vore i Wisconsin. Dattera Lydia vart født der. Når det gjeld broren Johannes så er det vel mykje me ikkje veit. Både Torbrog og Johannes har utvandra før 1865.I dag bur det berre 18 000 folk i Jackson County. På denne offisielle web siden til Jackson County finn ein m.a. eit bra kart nederst på siden.[url="http://www.co.jackson.wi.us/>http://www.co.jackson.wi.us/Her er også ei webside til ”kommunesenteret” Black River Falls. Her kan ein m.a. sjå gamle bilde frå Jackson County som t.d. Springfield der Guro budde, svenske bønder, kyrkja og folk på gata i Hixton og bønder i Curran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Jackson County har også eit historielag. Adressa er:Jackson County Historical Society P.O. Box 37 Black River Falls, WI 54615. USADei driv eit lite museum:Founded in 1934, the museum is open by appointment only. It is an all volunteer, nonprofit organization and is affiliated with the State Historical Society of Wisconsin. The museum, located at 13 South First Street in Black River Falls, Wisconsin, was the gallery belonging to one of the earlier photographers, Charles Van Schaick. In addition to the photo collection, there are displays of many artifacts and manuscripts depicting the early history. The museum also has a variety of books that have been compiled about various areas and events in the county. A 304 page, hardcover book, Jackson County, A History, includes the history, many photos and 89 pages of family histories is available for purchase. Published in 1984 by the Jackson County Historical Society.Om Jackson county skriv dei (historielaget):Jackson County was formed from Crawford County in 1853. Black River Falls is the county seat. By 1874, there were 10 townships and at present time, there are 21. The Winnebago Tribe were the earliest inhabitants of this area. A group of Mormons, followers of Joseph Smith, were also here in the early days and the temple they constructed at Nauvoo, Illinois, was built with lumber from the 'Falls'. Many of the later followers of James Strang, known as 'Strangite Mormons', came here to settle.The great wealth of white pine brought the first white settlers here to begin with, but when the lumber camps were gone, it was the farmland that kept them here. The first farmer was a Scotsman, Robert Douglas, who farmed in the Melrose and North Bend area in 1839. Cranberries, sphagnum moss, strawberries, iron ore, etc., were other industries throughout the county.As the population grew, many nationalities were represented and the variety of the traditions they brought with them to this new county helped create an interesting history.Historielaget har også ein kort historisk presentasjon av nokre bygder:Black River Falls -The largest city in Jackson County, Black River Falls has enjoyed a long and varied history. Located on the Black River in Adams and Albion townships, Black River Falls was orginally settled by Jacob Spaulding in 1839. Destroyed by fire in 1860, the town was rebuilt in 1861 and has since survived several floods and other calamaties with a strong will and a desire to move forward.Curran -Curran is another township that was created from an existing village. In this case, Curran was originally part of Hixton in the period before 1888. Farmland is abundant in this township, and the Trempealeau River provided early settlers with water and transportation.Hixton -The township of Hixton was created when it was carved off in 1856 from Albion. Home to the villages of Hixton and Sechlerville, Hixton was one of the most important cities in early Jackson County. With the Trempealeau River, and Lowe, Tank, and Stony Creeks irrigation and rich farmland could be found almost anywhere across the township. Hixton also has the G.B.&W railroad running diagonally through the township, making Hixton one of the most important areas in Jackson County.Springfield -The township of Springfield was created in 1856 from the township of Albion. The largest village in the township is Taylor, located in the northern part of the township. Like much of the area Springfield is moderately hilly with rich fertile farm land, which has been farmed for generations.Franklin -Created from Irving in 1878, Franklin is located in Southwestern Jackson County. Like much of the area it was settled by Scandinavian immigrants who farmed the land on large plots of fertile soil.Til slutt, her er web sida til Wisconsin Historical Societyhttp://www.wisconsinhistory.org/ mvh Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei,Har vore i statsarkivet i dag og sett i kyrkjeboka over døypte i Stord prestegjeld. Eg fant Niels Nielsen, døypt 6. januar 1828 og født den 3. januar. Videre står det at han var ektefødt og om foreldra står det: 'Øchland Wallestrand s'. Det er alt. Det er litt vanskeleg å tyde namnet på fadrane: 'Kari....Cathrine Knudsdtr (Wiig?).Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei,Det at Nils Nilsen var født av foreldre på Økland i Valestrand i 1828 stadfester jo berre det du har funne, Helga, at denne Nils var ein av den store søskenflokken (og som ikkje er tatt med i bygdeboka).Men, er dette den samme Nils Nelson som er funne att i USA?I nekrologen er jo Nils Nelson sin bror, Jakob, nemnd. Det høver jo bra med at denne Nils Nilsen frå Stord prestegjeld hadde ein bror med dette namnet som flytta ut.Men hadde Nils Nilsen frå Økland i Finnås prestegjeld også ein bror med namnet Jakob som flytta ut?Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Den Nils Nilsen du har funne f. i Stord 1828 kan jo ikkje vera den same som han som er fødd i Finnås i 1827. Det du fann stadfestar at der var ein Nils Nilsen på Økland i Valestrand i tilleg til han som var f. i Finnås 1827. Dette må vel då vera son til 'din' Nils Økland, dersom det då ikkje var endå fleire Nilser på der som hadde søner med same namnet.Det at både Jacob og Nils er nemnd som søsken av Torborg på dei Amerikanske slektsidene stadfestar vel også at Nils og Jacob i Wisconsin høyrde til den søskenflokken du leitar etter.Etter dette er det vel Johannes Nielson Økland som ein enno ikkje har funne spor etter. Kan det vera verd å søkje nærare etter den personen eg har nemnt i innlegg 10 her på sida? Johannes vert jo ofte til John i USA.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei,Såg over kronikken (innlegg 12) ein gong til. Fødselsdato passer jo bra med kyrkjeboka: 3.1.1828.Da må det jo vere den rette (dvs. eit femte barn av Nils Larsen Økland som utvandra til amerika).Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Ja, no er tre av dei fire søsken funne att i USA (med born) - og i tillegg har du funne ein femte som me ikkje viste om frå før! Det er utrolig bra Helga!No er det Johannes Nilsen.Det er vel å starte med blanke ark her, men det søket du gjorde i innlegg 10 kan jo vere ein start.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ja, det er ialle høve eit område der mange tidlege emigranter frå Sunnhordland hamna.Det står ein del om 'Sunnhordlandsbygdene' i Story County, Iowa i Bømlo Bygdebok b. 6 (Historie bindet).Eg har også funne ein halvbror av oldefar og etterslekt av han i Story County. Han emigrerte frå Mosterhamn via Bergen i 1866 saman med kone og ein son. Dei reiste først til Illinois. Det står også at ein del av dei tidlege emigrantane som drog dit før dei reiste vidare til Story County, Iowa.Hlga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ser at den John Okeland eg finn i Iowa 1880 er gift med ei Bertha Okeland ca. 18 år yngre, og at dei har ein baby på 9 mnd. I 1895 teljinga er ein John J Oakland gift med Betsy, som er 20 år yngre. Dersom dette er den du leitar etter må han i alle høve vera gift på ny med ei ung kona. Bertha kan vel verte til Betsy etter 15 år i USA, eller det treng ikkje vera same John nemt i 1880 og 1895. Han i 1880 er i alle høve f. i Norge ca. 1834.Alderen til John stemmer jo nokolunde med Johannes sin alder, 46 år i 1880 vil sei f. ca. 1834. Det same gjer 61 år i 1895. Det eg lurer litt på er at der står John J. Oakland. Om dette skulle vera rett person kva kan i så fall J. stå for?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er ei lenke til Story county der eg ma. fann infoen frå ft. 1895. http://www.rootsweb.com/~iastory/Då eg leita etter slekta mi der fekk eg god hjelp via E-mail frå Mark Christian som er ansvarleg for desse sidene. Han slo ma. opp i kyrkjeboka og fann der at den personen eg leita etter var rett. Under dødsfallet til denne personen var det ma. notert namn på plassen han kom frå i Norge, kven som var foreldra hans og deira fødselsår, (dette var mine tippoldeforeldre som ikkje reiste over til USA).Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Gram Økland

Hei, Har søkt grundig etter Johannes i 1865, 1875 og 1900 teljinga. Ville berre vere sikker på at han utvandra før 1865 og at han ikkje drog attende seinare.Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Du nemner at Johannes fekk ein son i 1856. Har du noko peiling på namnet hans? Kanskje det er lettare å leite i USA etter ein yngre person. Johannes kan vel også ha kalla seg Hans kanskje... så her vert det mange varianter.Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.