Gå til innhold
Arkivverket

[#19530] Hans Gundersen, emigrerte til USA


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Hans Martin Bernhard Gundersen, f. 28. jan 1889 reiste fra Trondheim 16. mai 1911. I 1920 er han i Sioux City, Iowa. Etter dette slutter alle spor. Det sies at han ble gift og hadde tre barn. men hvor ble familien av ? Jeg finner en Hans Gunderson død i des 1964 i Illinois. Denne har fødselsdato 7. juli 1889, identisk med Hans Gundersens dåpsdato. Er det noen sammenheng mellom disse ? Kan noen hjelpe ? Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Det er vel samme person som også bor i Sioux City i 1930 (Hans M. Gunderson); han er da 40 år gammel, og han kom til USA i 1911. Konas navn er Wilhelmine. Hun er 37 år, født i Norge, immigrerte 1913.De har 3 barn:Thelma, 12 år, Ardis, 9 år og Harvey O., 3 4/12 år.En Harvey O. Gunderson, 77 år, finner jeg på USSearch i Los Angeles (ev. Van Nuys - som også er i LA).En Wilhelmina Gunderson, f. 26 nov 1892 dør i LA (siste bosted: Glendale), California 26 aug 1977.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Leif Erik Nilsen. Takk for hjelpen. Dette må være den riktige familien. Jeg er blitt fortalt at Hans sin kone het Wilhelmina, og har trodd at hun kom fra Sverige. Får forsøke å finne henne i emigrantlistene. Mvh Eldar Gundersen. PS Dersom du kjenner noen med etternavnet Tuv i Bergensområdet, kan de være etterkommere av Hans sin søster Gunhild som ble gift med Karl Tuv. De fikk i alt 12 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Det er en Thelma Gunderson, f. 29 apr 1917 i Iowa, som dør i LA 15 nov 1967. Her er morens etternavn oppgitt å være Wilson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Leif Erik N. Jeg vil igjen takke for din hjelpsomhet. Jeg jobber videre med dette. Hvordan kan jeg finne ut om den Hans Gunderson som døde i des. 1964 er 'min' ? Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei Eldar, det kommer an på hvor du fant denne Hans. Var det i SSDI? Den kan du bestille, og der vil du få vedkommendes foreldres navn, hans f.dato, arbeidssted osv. dette koster 29 dollar, og tar noen uker.Evt. kan du prøve å få noen frivillige til å finne en dødsattest i Illinois.. kommer litt an på hvor i Illinois dette er.. Chicago er svææært.. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Laila N. Takk til deg også. Da Wilhelmine dro til Amerika var formålet å komme til sin søster i S-Dakota. Søsteren, Maren B. Villassen, finner jeg utvandret 27.04.1904 til S-D. I tellingen 1900 finner jeg søstrene i Hadsel sammen med sine to brødre og foreldrene. Og jeg som er blitt fortalt (og har trodd) at W var svensk! Hans ble født i Trondenes, ikke så langt (i alle fall i Nordnorsk målestokk ) fra W`s fødested. Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Du kan jo også ringe til Harvey O. Gunderson i Sherman Oaks (som ligger i LA, like sør for Van Nuys). Du finner ham i telefonskatalogen, f.eks. på www.switchboard.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Leif Erik N. Takk for hjelpen. Sånn gikk det: Jeg har snakket med Harvey, og også med hans sønn som bor i Portland, OR! Så nå er vi 'i gang'. Igjen takk til deg. Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.