Gå til innhold
Arkivverket

[#19537] Thorvald og Ingeborg, begge født i Skoger, hhv. 1889 og 1893. Hvem var faren?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

I FT1900 for Drammen finnes en Nicoline Foslund, f.1858 i Lier. Hun har to barn, hhv. Thorvald (f. 1889) og Ingeborg (f. 1893), begge født i Skoger, men Anders Foslund som Nicoline er gift med er ikke faren deres. Etternavnet Bengen sier meg ingenting.Kan en vennlig sjel (gjerne en engel) med tilgang til kirkebøkene for Skoger for den aktuelle perioden gi meg noen nærmere data for barnas fødsel? Hvis det er den Nicoline jeg tror det er skal patronymet hennes være 'Johansdatter'.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell Hamberg

Endelig fant jeg ut hva som skjulte seg bak etternavnet 'Bengen':Nemlig slarkete håndskrift og dårlig tolkning av patronymet 'Bentsen'. I tillegg har jeg fått bekreftet at Nikoline var min oldefars søster.Faren til Thorvald og Ingeborg het Bent Johan Eliassen (f.1822 i Sande i Vestfold) og var 2x enkemann da han giftet seg med Nikoline Kirstine Johansdatter, så langt jeg kan forstå i 1889 eller deromkring.Bent Johan Eliassen var 76 år da han døde på Thingelstadeie i Sande i des 1898. Han ble begravet i Skoger så det er tydelig at familien egentlig holdt til der.Lillesøster Ingeborg ('Bentsdatter', f. 1893) har jeg ikke funnet noe mer om, men sønnen Thorvald Bentsen giftet seg i Tangen kirke i 1917 med Petra Gustava Pedersen Reime (f.1884) fra Høiland i Rogaland.Nytt spørsmål: Kjenner noen til etterkommmere til Ingeborg, f.1893 og Thorvald Bentsen,f.1889?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.