Gå til innhold
Arkivverket

[#19540] Fredrik petter Nystrøm, Nord-Norge


Gjest Edle Nyborg-Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Kan noen fortelle meg om Fredrik Pettersen Nystøm er far til Tomine Marie gift med Carolius Gabrielsen. Jeg vet at han kom fra Os ved Bergen . Jeg tror at han bodde i Bø i Vesterålen .Carrolius bodde Sølferstrand på Solum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I 1865 bor Carolius og Tomine på Sildpold i Hadsel, og Tomine er 24 år og født i Øksnes (greit å ha med som opplysning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Fredrik Nystrøm Pettersen, f. 1817 Lofsøya i Os (står Ås i bygdebøkene). G.1839 Susanna Sandberg Hansdtr., Nakling, BØ (par 2133). Barn: 1. Petter Karolius f. 1840 Nakling, BØ, d. 1885. G. Anna Oline Jensdtr. (par 2559). 2. Tomina Marie f. 13.8.1842, Nakling, BØ. Døpt Bø kirke, 25.9.1842 (18 Sønd. etter tref.)(Dåp nr.28/1842). G.1863 Karolius Johan Gabrielsen, f.1838 DVERBERG (ANDØY)(par 2581). 1 barn oppgitt: Gerhard Ferdinand, f. 1862 ØKSNES. Parnr. ref. 'Bø Slektshist' Par-register Bd.I. Ellers ref 'Bø Bygdebok' Bd. II, s.204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Edle Nyborg-Christensen

Jeg leter etter dåpen til Fredrik Nystrøm. Han er fra Lepsøy i Os. Jeg har funnet at han blev vaksinert i Os i 1817. Da var han 4 år. Så da er han antagelig født ca. 1813. Han har og en søster Anne Elisabeth som er 2 år da hun blir vaksinert. Det blir gjort samme dag. Far er Peter. Da sannsynligvis med etternavn Nystrøm siden hans sønn heter det. Kan noen hjelpe meg med og finne ham. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Takker igjen. Er det på Family Search du har funnet dem,. Jeg greide ikke og finne Fredrik engang jeg. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.