Gå til innhold
Arkivverket

[#19558] Sletmoen, Engerdal/Y. Rendalen, Hedmark


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ole Olsen Sletmoen nevnes i tema 19460, hvor jeg har jeg fått god hjelp med Fagerli-slekten fra Vågå, men så viser det seg at Ole ikke er fra Sletmoen i Vågå, men fra Sletmoen i Engerdal/Y. Rendalen - derfor kommer nå nytt tema i håp om at noen med ekspertise i det området, kan bistå.Ole Olsen Sletmoen er født 28.3.1870, sønn av Ole Estensen Nordseth f. 1824 og Kristi Semingsdatter Sletmoen f. 1825. Disse har jeg en generasjon bakover på.Men jeg har ikke funnet Oles utflytting eller emigrasjon (ca. 1890 iflg. US census). Har noen vært borti denne?Finnes det eventuelt en bygdebok for området, som kan gi svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest John Morten Malerbakken

Når det gjelder denne delen av landet så bør 'Engerdalsboka' muligens kunne gi deg noe hjelp. Jeg har den ikke selv, men har funnet mnage mennesker i samme område (og med det samme navnet faktisk) med støtte i de bøkene. Finnes på biblioteket.John Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takk for svar! Hvis noen har tilgang til 'Engerdalsboka' setter jeg stor pris på oppslagshjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takk, Finn Einar! Det bekrefter i det minste at opplysningene gitt i censusen i USA stemmer overens med Engerdalsboka - det er jo noe! Vi snakker ihvertfall om samme mann. Så gjenstår det å se hvilket navn han gjemte seg under da han emigrerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.