Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rita Hole

[#19598] Holstførster Hendrik Rudolph Ruhe og Mette Larsdatter Genies

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg skrev av alt som sto, og det ser ut som om Hans Gines og Sille bodde på Brønnøya. Men foreldrenes adresse eller bosted sto det ikke noe om.De bodde vel kanskje i nærheten av en brannstasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Tok en rask titt på Familysearch (FS) og fant en usikker opplysning. Gift 3/7 1743 Ås, AK. Lars Hansen og Anna Simonsdt. Du bør sjekke den, for den passer veldig godt inn tidsmessig.Er det noen som vet hvilket prestegjeld Brønnøya hørte under på den tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Jeg fant også dette på familysearch,så det har jeg notert meg.Brønnøya er en øy i Oslofjorden,den tilhører Asker,(?)så da blir det vel Akershus,det samme gjør jo Aas som vi fant på F. S -Jeg fant Hans (Svendsen) Gienes (!)som borger i Christiania efter bevill. 21 decbr.1706 sadelmager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per B. Lilje

En liten biting til nr. 21: Slaktermester i Christiania Isak Hendriksen Been som der er fadder hadde også en datter som het Mette. Hun var gift med kaptein Fredrik Otto von Rappe, (en av tre offiserer med samme navn), bror av min kones 4xtippoldefar. Disse ferdedes tydeligvis i det samme miljøet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Nå var jeg litt 'kort',jeg søkte på Brønøen,jeg forbandt ikke det med Brønnøya ! jaja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Jeg fant Brønøyen i Ascher i 1801 altså ,Akershus. Tror ikke jeg fant noen kjente her da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Hei Per ! Det kan jo være en forbindelse her.Jeg ser at Isack Been betaler eiendomsskatt i 1680,vet du hvor han bodde og hans kones navn ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per B. Lilje

Jeg kjenner ikke mer til Been bortsett fra at Isak Been fikk borgerskap som slakter i Christiania i 1727. Mulig det var flere generasjoner Hendrik og Isak Been? Du kan muligens finne svar i Christianiakildene som Tore Vigerust har samlet (http://www.vigerust.net)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore H Vigerust

Joda, det er en del om slekten Been ! Jeg antar at slekten er opprinnelig tysk. (Muligens Mecklenburg?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore H Vigerust

. . . eller Vorpommern (Svensk-Pommern).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.