Gå til innhold
Arkivverket

[#19619] Skifter i Nordhordland, hvem arver


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Det viser seg at vi er flere som jakter på en slekt. Så nå har vi gått sammen om å leite. Håper dere har anledning til å sjekke arvinger og evt. verger i skifter:1. Torkel Christensen Snekkevik 1b fol 574b 1704-1708 2. Michel Nielsen Snekkevik 4a fol 414b 1757-1760 3. Mikkel Mikkelsen Ågotnes 10 fol 463b 1798-1805Kanskje svaret vårt ligger her :-) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1. Torkel Christensen Snekkevik 1b fol 574b 1704-1708: 26. januar 1708. Enke Britte Iversdtr, arvinger barna Jens T., fullmyndig, Torkel T. og Anne T., begge umyndige, med Christen Knapskou som formynder.3. Mikkel Mikkelsen Ågotnes 10 fol 463b 1798-1805, 30. juni 1802. Arvinger 1) Michel Michelsen, til huse på arvetomten, hos broren, 2) Mogens Michelsen, på bruket, 3) Martha, enke etter Mons Michelsen Kartvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er en av dem som jakter på denne slekten , og takker Yngve Nedrebø for svarene.Jeg ser imidlertid at skifte etter nr.2 Michel Nielsen Snekkevik 4a fol.414b 1757-1763 ikke er nevnt.Det var for meg kanskje det mest interessante skifte.Er det en uteglemmelse , eller finnes ikke skifteprotokollen? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Hei Rune. Jeg har vært i dette skiftet og det var helt uinteressant. Ellers jobber jeg videre med saken og har fått et par napp, så jeg tar kontakt med deg pr mail/tlf. igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.