Gå til innhold
Arkivverket

[#19621] Anton Johannesen F: 20.12.1879 i Rakketstad, g: 1905 i Oslo m. Lava Regine


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei!Anton Johannesen F: 20.12.1879, døpt i 1880, gifter seg i følge en anmerkning ved konfirmasjonsinnførselen med Lava Regine Petersdatter i Kristiania i 1905. Lava er født 17.06.1885. Også ved hennes konfirmasjonsinnførsel er det ført inn at hun skal ha en attest for å gifte seg i Kristiania. Nå er det jo mange kirker i Kristiania, men jeg mener at Anton skal gå på Underofficerskole, kan det være til hjelp?Anton er født i Rakkestad og Lava Regine er fra Degernes ( mulig under Rakkestad).Jeg har funnet Lava Regine i Degernes i 1900, men ikke Anton. Kanskje noen kan hjelpe meg med det også?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg prøver meg med å ta opp dette temaet igjen. Kanskje noen av dere med oversikt over kirkebøkene i Kristiania har en idé? På forhånd takk for all hjelp!TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hva med denne Anton i 1900. Den eneste med et navn som kan ligne. Ellers så har du 3 i Oslo, men de har vel gårdsnavn til etternavn så det blir verre. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei Berit! Jo, den Anton er en mulighet! Som før sagt så aner jeg ikke hvor han ble av. Jeg har kikket i utflyttningslister men ikke funnet ham. Han har gjemt seg godt...Det eneste jeg har funnet, både ved Lava Regine og Anton sin konfirmasjon er at de begge har bett om attest for å gifte seg i Kristiania. Og en anmerkning datert 1902 har en anmerkning for å søke på underofficerskole. ( Han blir konfirmert 1885. Men har ikke nøyaktig tekst tilgjengelig akkurat nå.)TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Beklager at jeg ikke har svart, Berit. Men du har et poeng. Men som sagt så aner jeg egentlig ikke. Hvor mange (ca.) menigheter finnes det i 'Kristiania' ca. 1905?TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Berit! Takk for tipset. Men det er ikke sikkert de bodde i Oslo. Kanskje de bare giftet seg der? Jeg har ikke funnet dem innflyttet til Rakkestad heller. Så .. dette er virkelig en 'nøtt' da Lava Regine dør da hun er bare 30 år i en lungesykdom. Og da bor hun i Rakkestad/Degernes. Hun skal være på et 'hjem for lungesyke?' Det var vel antagelig tæringen som 'tok henne'. Datoen er 19.mai 1915. Da skal hun : ' Bor hun på Mo?? pleiehjem og dør av lungetæring'Er det kanskje noen som kjenner til dette pleiehjemmet?TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.