Gå til innhold
Arkivverket

[#19631] Knud Knudsen Burud ???


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Nå står jeg virkelig fast.Jeg skulle så gjerne ha funnet ut når denne Knud Knudsen var født og hvor.Jeg har funnet :Knud Knudsen Burud gifter seg i Asker 22 november 1789 med Mari Pedersdatter Burud.Knud Knudsen Burud og Mari Pedersdatter Burud døper 24 mai 1789 i Asker en datter Else.Knud Knudsen dør en gang mellom giftermålet og 1800. Det er et skifte 17 juni 1800 etter Knud Knudsen Burud, men det forteller bare at han døde i november på Burud, ingen årstall og det står ikke noe annet om han. Jeg tror en Nils Knudsen Burud (Bierche) er hans bror siden han blir verge for Else Knudsdatter, og er fadder i hennes dåp, Knud Knudsen er også fadder ved en dåp til Nils Knudsen barn.Knud Knudsen Burud er heller ikke ført inn i kirkeboka over døde, dette er sjekket flere ganger. Det er heller ikke født noen Knud Knudsen i Asker.FS oppgir en Knud Knudsen døpt 17 juli 1758 i Asker, men denne finnes ikke døpt i Asker. Her også sjekket Aker, uten resultat.Har noen et godt tips om hvordan jeg kan finne denne mann ??Kanskje noen savner en Knud Knudsen som de ikke har funnet ut hvor ble av ?Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Kristian !Takk for tips!Har sjekket Burud i Bærum i Bygdeboka og de 4 heftene om Husmannsplasser i Bærum, der nevnes ikke Knud Knudsen Burud, men hans enke Mari Pedersdatter som gifter seg på nytt. Dette står under Solli plass under Burud.Bærum kirkebøker gikk vel under Asker på denne tiden, så da tror jeg det meste er sjekket.Det forundrer meg litt at Knud Knudsen ikke er innført i kirkaboka under døde??Det står i skiftet at han døde på Solli plass under Burud, men det kan jo hende at ikke dette stemmer helt??Marie Stephensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Nja Marie, det står: John Johanness. Burud BOSTED FAR: Burud v. B. Men dette er i 1855 her på DA født Asker...Har du sett i Asker boka Marie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Asker er sjekket. Manntallet i ekstra skatten 1762 for Østre og Vestre Bærum, er også sjekket uten resultat.Så jeg vet ikke helt nå hvordan jeg skal klare å finne Knud Knudsen Burud.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dersom det stemmer at han er født 1758, er det ikke rart at du ikke fant ham i ekstraskattmanntallet av 1762. Skatten skulle bare betales av personer over 12 år, og følgelig er yngre barn utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.