Gå til innhold
Arkivverket

[#19638] født i Skjeberg, når og til USA når?


Gjest Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Jeg prøver å finne navn og fødselsdato på to av min oldefars barn.Andreas Christiansen Haugen f 1848 gift med Maria Magdalena Pettersdtr f 1844. De hadde sønnen Kristian f i 1873 og datteren Kirstine f i 1875. Iflg Folketellingen i 1895 i Red River Twnship i USA hadde de også to sønner til. Navnet på den ene var uleselig(men det ble foreslått Tutow) og den andre så ut som Ludvig, disse må begge være født før 1881 ettersom Maria da emigrerte til USA og det oppgis at disse to var født i Norge. De fikk et femte barn Ole i 1883 i USA. Jeg har ikke greid å finne Maria og barna i emigrantlistene, og heller ikke fant jeg disse to barna i Skjeberg kirkebok. Kanskje det er noen som har tilgang til kirkebøkene der og er flinkere til å lese enn meg?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

KB Skjeberg 1869-1885, s. 36, nr. 93:Anton Marinius født 18.11.1877, døpt 26.12.1877.Foreldre: Snedker Andreas Christiansen Houen i Qvastebyen og h. Maria Magdalene Pettersd.Faddere: Hans Olsen Bugtebakken, Andreas Pettersen Soli, Ole Ch??nsen Rødningen, Oleane Hansd. ib. og Bolette Olsd. Bryggen.Jeg skal se om jeg kan finne den andre også...M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei Anne ! LUDVIG, født 11 mars 1879 i Skjeberg. døpt 10 april 1879 i Skjeberg kirke. Far: Arbeider, Andreas Christiansen. Mor: Marie Pedersdatter. Foreldrenes bosted ved fødselen: Houen. Faddere: Ole Christiansen, Qvastebyen. Ole Hansen, ibid. Anton Hansen, ibid. Marte Pedersdatter, ibid. Karen Christiansdatter, ibid. Funnet i Skjeberg kirkebok, bok 8, side 42,nr.30. Film: 1172036.Hilsen Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.