Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rita Hole

[#19663] Spydeberg kirkebok :Viet 13/6-1788 Svend Olsen og Anne Hendriksdatter

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Er det mulig å få hjelp med et oppslag i kirkeboken for Svend Olsen og Anne Hendriksdr.s vielse ? Hans foreldre :Ole Evensen og Inger Andersdr.Hennes foreldre:Hendrik Rudolhp Ruhe og Mette Larsdatter Gines.-Lurer litt på hvorfor de giftet seg i Spydeberg.Deres første sønn er også født her ,Ole f, 10 jan 1791 (i følge Fam.search) Hvor bor de ? Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

A, de som bor i Tune i 1801 her: LenkeMVH Egil S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Det bor trolig en bror til kona, også der. Egil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Folketelling 1801 på Yven 2 er riktig,hun hadde ingen bror men en søster som heter Else Katrine. Jeg har fått hjelp med å finne Anne H. sin mors herkomst som er Oslo/Asker.Nå prøver jeg å finne ut mere om hennes far Hendrik R-Ruhe.- Anne er født i Tune. Hennes mann Svend Olsen er født i Spydeberg.Giftemål pleier stort sett foregå på jentas hjemplass.Så derfor etterlyser jeg om noen har K B for Spydeberg for å se hvor de bodde osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.