Gå til innhold
Arkivverket

[#19666] Aner fra Finnmarken


Gjest Morten Gustav Overgaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Gustav Overgaard

Jeg søger informationer om min kones aner fra Finnmarken: 1. Min kones oldemor Margrethe Frederikke (Balchen)Lund, født 11aug1872 i Kjøllefjord sogn 1.1. Hendes mor Elisabeth Nikoline Paulsen født i Tana sogn 11apr 1840. Hun var stadsjordemoder og datter af Johan Paulsen (eller Poulsen) og Tina Schanke (muligvis Ullich). 1.2. Hendes far Johan (Balchen) Lund født 1850 i Kjøllefjord, omkom i en snestorm på fjældet 1878. Han var skolelærer og fisker. Er der nogen der kan hjælpe? Afstanden mellem Amager og Kjøllefjord føles pt. overvældende. Findes der lokalarkivmateriale fra Finnmarken tilgængelig på nettet? Mvh Morty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnst. Rønning

For å sjekke om det finnes slikt materiale, trykk på 'Type' (øverst på sida). Trykk så på 'Kyrkjebøker', trykk så på f.eks. 'Vigde' og til slutt 'Finnmark'. Da vil du se at du også finner vigde i Kjøllefjord her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

... eller trykk 'Søk' oppe på den mørke blå linjen og skriv Kjølle Da trenger du ikke å vite fylket og du får alle filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.