Gå til innhold
Arkivverket

[#19668] Kan dere hjelpe meg å finne søsken av oldefar Karl Martin Carlsen f.25.11.1866


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Min oldefar var født 25.11.1866 på Norderhov. Hans foreldre var Carl Martin Gulbrandsen og Berthe Marie Madsdatter. De bodde en tid på plassen Snadden på Norderhov. Kan noen hjelpe meg å finne navnet og opplysninger om søskene til oldefar? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Ifølge FS ble Karl Martin døpt 20.1.1867 (født 25.11.1866). De samme foreldrene døper Hanna Elise 25.12.1869 i Hole, Buskerud. Flere barn finner jeg ikke.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei,De døper også en datter Maren Kirstine 6 aug 1865, Hole Buskerud. (Foreldre; Carl Gulbrandsen & Berte Madsdatter) Da har de vel bodd i Hole først.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

I FT 1900 finner jeg Berte Marie Madsdtr på Nylænde i Hole i Buskerud. Hun oppgis som født 1842, Husmands Enke med jord. Hjemmeværende barn er: Petter Karls. f 1875 ugift Mathilde Karlsd. f 1877 ugift Karen Karlsd. f 1881 ugift Marta Karlsd. f 1883 ugiftKaren er 'understøttet av fattigvæsenet, erhvervsudyktig'. Det står noe om at hun var '6 aar' - kanskje hun var utsatt for en ulykke?I tillegg til disse fire (voksne) barna har Berte Marie også to barnebarn boende hos seg: Olvar Marius Hans. dattersøn f 1895 udøpt dattersøn f 14.11.1900Berte Marie er oppgitt som født i Norderhov, så dette er vel sannsynligvis rett familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Beklager at det tok meg 1 1/2 år for å takke deg for aldeles riktige opplysninger. Dersom noen vet noe ytterligere om disse barnas etterslekt er jeg takknemlig for å høre fra deg enten her i spalten eller privat: jafjohan@start.no Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.