Gå til innhold
Arkivverket

[#19670] Wold, With og Hess i Trondheim rundt 1801


Gjest Agnete Schjønsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg jakter på noen brysomme aner i Trondheim. Blant faddere og forlovere er det noen navn som går igjen: Wold, With og Hess. Det meste foregår i Vor Frue kirke. Jeg har funnet søsknene Sivert Haandorph (Hundorp) With ft 1763 (senere gift med Regina Birgitta Wold) og Inger Catharina With ft 1766, senere gm. Halvor Hess, som er slakter i 1801. Jeg har klart å finne en god del etterkommere etter disse, men vil gjerne vite mer om bakgrunnen deres (foreldre: Hans Peter (Mikaelsen?) With, 71 år i 1801 og Susanna Dorthea Nielsdtr. Hammer?, 73 i 1801).Siden det må være mange etterkommere, og navnene er lett gjenkjennelige, håper jeg at noen har gått noen av disse sporene før meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Har en del rundt With og Wold. Sivert Hundorp Hansen With var min tip-tip-oldefar. Hans far het Hans Peter Michelsen With f. 1730. Hans far igjen var Michel Hansen With, f. ca 1700. Sjømann fra Flensburg.Har desverre ikke tid til mer akkurat nå, men kommer tilbake. thode krøllalfa dot no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Din forfader Sivert H. With var tydeligvis en god venn av min forfader Søren Hansen (Lyck?). Sivert var forlover i hans bryllup og fadder i dåp. Foreslår at vi holder kontakten for å finne ut om det også var slektskap. Jeg sender deg en e-post. Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Agnete!Jeg hjelper en dame med å finne sine aner - hos en Hvit/With i Trondheim født rett etter 1801. Se innlegg: 21223: Hans Jacob Henningsen Hvidt fra TrondheimEr dette noen du kjenner til?Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.