Gå til innhold
Arkivverket

[#19674] hvordan anskaffer jeg? 'Slekten Elligers' som er udgivet af N. S. T.


Gjest Henriette Tromborg - DK
 Del

Recommended Posts

Gjest Henriette Tromborg - DK

Jeg vil blive glad, hvis der er nogle dis-venner som kan hjælpe mig med bogen, scanning eller copi af siderne om 'Slægten Ellinger' av Felix H. Tschudi,N.S.T 26 (1977):53-72 og 113-122.så jeg kan læse mere om mine aner. Den kan desværre ikke lånes på vores bibliotek. På forhånd tak med venlig hilsen Henriette Tromborg Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Om du går til siden www.genealogi.no så kommer du til Norsk Slektshistorisk forening's hjemmesider, det er de som har utgitt dette heftet. Du kan jo prøve hos dem for å se om de har flere eksemplarer av det heftet du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriette Tromborg - DK

1000 x tak for din hjælp Hanne, jeg har skrevet til www.genealogi.no, og jeg venter nu spændt på at få en tilbagemelding derfra, - men hvis der er andre som som forsker i - slægten Elligers - hører jeg også meget gerne fra dem - det er især Otmar Elligers født omk 1590 i Tyskland og hans kone Margrethe Teting født omk. 1605 i Slesvig, som er mine aner. Med venlig hilsen Henriette Tromborg - DK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Boye

Er ganske sikker på at NSF vil kunne sende deg kopier av dette, dersom de da ikke har komplett begge heftene. Bind XXVI Hefte 1 og 2. Selv har jeg jobbet noe med etterkommere til Otmar Elligers og Margretha Teting's eldste datter(7 søsken) Anne Otmarsdtr Elligers ett1631-før1708. Hun var gift med toller og senere Foged i Gudbrandsdalen Fredrik Davidsen Varberg d.1669.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg antar at Norsk slektshistorisk forening fortsatt har de aktuelle heftet til salgs. Ellers så finnes jo Norsk slektshistorisk tidsskrift i flere titalls danske bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriette Tromborg - DK

Hej til Bjørn-Erik Boye og Tore H Vigerust – Tak for jeres indlæg som jeg vil følge op på. Jeg har på en dansk hjemmeside set, at Otmar Ellingers og Margretha Teting har 8 børn, den ældste Catarina Otmarsdatter Teting født 1620 og død 1679 i København, hun var Hofmesterinde for vores dronning, og gift med en Melchior, jeg har sat et link ind, så kan du prøve at læse videre, http://www.jensg-family.dk/family/f_1b61.html#7 – Marie Otmarsdatter er død 1695 i København, hun var gift med Paul Kurtz født i København eller Tyskland, og Anne har jeg læst om i Personalhistorisk Tidsskrift – Jeg vil tage til mit bibliotek på mandag, for at se om de har Norsk Slektshistorisk tidsskrift, jeg har hun set det føromtalte tidsskrift. Med venlig hilsen Henriette Tromborg – DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

For 10 år siden så den danske bibliotekslisten for NST slik ut:Dansk Centralbibliotek for Syd-Slesvig, 6340 Kruså; Fredriksbjerg kommunale bibliotek, Solbjergvei 25, 2000 København K; Landsarkivet for Nørre Jylland, 8800 Viborg; Landsarkivet for Sjælland, Jagtvej 10, 2200 København N; Odense Universitetsbibliotek, Campusvej 55, 5230 Odense M; Rigsarkivet, Rigsdagsgården 9, 1218 København E; Viborg Centralbibliotek, Vesterbrogt. 15, 8800 Viborg; Københavns kommunale bibliotek, Krystallgt. 15, 1172 København; Universitetsbiblioteket, 1. avd., Fiolstredet 1, 1171 København K; Statsbiblioteket, Universitetsparken, 8000 Århus C; Det Kongelige Bibliotek, København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.