Gå til innhold
Arkivverket

[#19679] Problem på Digitalarkivet


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Dette har ikkje vore ein heilt heldig dag. Me skifta servar-maskin idag. Så tenkte me at me også skulle skifta servar-programvare, det programmet som sender sider til deg. Det første gjekk i og for seg greitt, det andre ikkje. Me har testa programmet i fleire månader, men då me slepte folk laus på det, skar det seg. Me er no inntilvidare attende til det gamle. Og så gjorde eg ein feil under kopiering. Dermed kom ikkje dei siste dagars debattar med. Så måtte eg kopiera på nytt. Dermed kom dei med, men eg miste dei som er lagt inn i dag etter klokka 10. Det trur eg berre var to, og den eine påpeikte at ting var forsvunne. Dei er det lite å gjera med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Prøv å avslutta nettlesaren din, evt. maskinen. Alt er i orden. Problemet er at nettlesaren din er framleis innheld ein del av dei gamle adressene som skjuler seg bak ei lenke, og som no ikkje er gyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, jeg vet ikke om det er tenkt at det skal være slik, men ihvertfall så virker ikke denne direkte-linken (som inneholder www.digitalarkivet.no) til WebDebatten lengre: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar>Lenke Disse (som er nesten identiske, men bruker digitalarkivet.uib.no og digitalarkivet.no i URL'en) virker:Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Er det på grunn av disse serverproblemene som er beskrevet ovenfor at de sist utlagte Fortegnelse over laugene har falt ut?De var der i går formiddag, men da Digitalarkivet ble tilgjengelig igjen i går kveld, var de borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Til Jan Peter,Hos meg virkar alle tre lenkene. Det kan tenkjast at for ei av lenken låg det gamle ip-nummeret lagra på disken hos deg. Det bør ordna seg ved ein restart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hmmm..., det hjalp å tømme cache'n... :-)Den jeg hadde problemer med var den jeg brukte til daglig, men så plutslig over helgen så funket den ikke lenger.Men nå er det ok!Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kommer fremdeles ikke inn på folktellingene 1801 og 1865, og ser et annet sted her at jeg kan avslutte nettleseren min for å få det til. Hvordan gjør jeg det? Jeg bør helst ha det svært detaljert, hvis jeg skal ha sjanse til å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kommer inn på folketellinger nå, men det er den gamle måten å søke på som kommer opp. Det gjør absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg hadde samme problem som Anne Lise når jeg brukte mitt bokmerke. Da slettet jeg det og fant Digitalarkivets hjemmesider og deretter Brukarforumet. Da laget jeg nytt bokmerke. Siden har det fungert greit. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Gamle bokmerke kan koma til å svikta. Det gjeld om det skulle stå digitalarkivet.no inne i adressa. Forandrar du det til digitalarkivet.no skulle det gå bra.Elles har innstillinga til nettlesaren din ein del å seia for korleis det handterer ein situasjon der ei teneste byter maskin, som den no har gjort. Den kan vera innstilt slik at den oppbevarer gamle sider og ikkje undersøkjer om dei er komne i ny versjon. Gå inn i Verktøy på menylinja på nettlesaren din, vel Alternativ for Internett. Vel så Instillinger (midt på sida, til høgre). Der vill det stå Se etter nyere versjoner av lagrede sider. Den må ikkje stå på Aldri og bør stå på Hver gang siden vises. Dermed får du opp dei nye versjon av sidene våre når dei er blitt forandra, slik dei no er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har alltid gått inn på Digitalarkivet via Google, og Startsiden. Jeg har muligheten for å legge inn i 'Favoritter', men kan ikke se at jeg har mulighet for å legge inn som bokmerke. Det hadde jeg før alt måtte avinnstalleres for litt over 1 år siden, men jeg brukte det visst ikke særlig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er elles ikkje vanskeleg å gå inn i Digitalarkivet direkte. Skriv berre digitalarkievet.no i adressefeltet og du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.